Jag vill gråta!!

Nu är det bara en vecka kvar tills vi lämnar Libanon. Känner att tårarna är på väg varje gång jag tänker på det. Så mycket vänner man fått här och mycket annat trevligt folk man träffat.
De här sista veckorna har varit väldigt intensiva och jag känner mig fortfarande väldigt utmattad. Min förkylning vägrar släppa men jag har verkligen inte tid att vila.

Har varit i södra Libanon i två dagar och hälsat på en kompis. Har haft det väldigt bra där. Vi åkte in till Sour och träffade några av killarna från Circuna-gruppen. Sen hällsade vi på nästan alla av Samars kompisar. På kvällen hängde vi hemma hos hennes mormor och rökte vattenpipa, pratade massor (fast blev mest lyssnande på arabiska för min del) och dansade en sväng gjorde vi också. Det blev även flera kvällspromenader och mitt i natten åkte vi iväg med Samars kusin på hans motorcykel. Det var nice!

På måndag ska vi tillbaka till södern och göra några intervjuer. Jag och Samar var iväg och träffade en väldigt gammal man och frågade om vi kunde intervjua honom senare. Först gick han med på det men efter ett tag backade han ur, han trodde att vi skulle ge bilderna på honom till israeler?! Vet dock inte varför. Till sist sa han "vi får se". Men Samar sa att det inte var några problem att hitta någon annan.
Tycker dock det var lite synd att han inte ville ställa upp. Han var så gullig, en riktig gammal gubbe som hämtad från yoghurtpaketen i Sverige, med palestina sjal runt huvudet.

Tiden bara rusar iväg här, kan inte förstå att två månader redan har gått. Vill spendera mer tid här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0