Här går det snabbt i vändningarna!

Mitt liv gick från botten till nästan toppen på en natt. =o)

Jag satt och hade tråkigt en natt. Det var för övrigt när jag skulle skriva artikelt till ST och drog ut på tiden med allt vad jag kunde komma på. Än en gång loggade jag in på arbetsförmedlingens hemsida; inge nya journalistjobb hade kommit in och de jobb som låg i närheten av min kommun var inte attraktiva. "Jag vill vara där det är varmt", tänkte jag, och tog en titt på utlandsjobben. Jag gick lös baland jobben som fanns i Thailand och Nya Zeeland. Än en gång var jag inne på att åka iväg och jobba som au pair, visserligen känns det inte så lockande som det gjorde när jag var 18. Men den här familjen jag sökte hos i Nya Zeeland hade även hästar, och det var ett stort plus.

Efter en kort natt med lite sömn hade jag nästan glömt att jag sökte jobben. Jag skickade mest iväg ansökan för att, ja, jag vet faktiskt inte. Morgonen, eller snarare eftermiddagen, därpå hade jag fått svar från Thailand. Jag hade fått jobbet. De vill ha dit mig i november eller december. Lite chockad blev jag allt. Men mest av allt glad!

Igår var jag ut och red med Camilla och Anna körde. Var typ ett år sedan jag red sist och jag kände mig lite ringrostig. Det gick faktiskt fruktansvärt bra. Hassel gick som en klocka. Fan vad otränad man är då. Jag blev helt slut och träningsvärken ska vi inte ens tala om. Hoppas vi kommer igång med ridningen nu igen. Skulle vara jätteroligt!

Idag ska jag iväg på kräftsiva hos Anna i Nynäs, det ska bli sjukt roligt. Lina sms:ade mig igår, det var tur att hon påminnde mig annars hade jag glömt den. Jag frågade henne om man måste äta kräftor, hon sa nej, det var tur. Jag har ett erkännande att göra: Jag har aldrig ätit kräftor. De ser läskiga ut också luktar de illa. Tycker det verkar obehagligt att knäcka sönder dem sådär också. Blää!
Ett kilo godis har jag köpt med mig iallafall, som Lina sa, och massa dricka. Kostade på mig att köpa Smirnoff Ice, såå goda, och tog även två Bacardi wathermelon. Muums!

Jag känner att mitt liv helt plötsligt belv mycket roligare än vad jag, för tre dagar sedan, trodde att det skulle vara. =oD

Ha en trevlig kväll gott folk! För det ska jag ha. Skååål!

Kommentarer
Postat av: Krickan

Du är riktigt modig du :D

2008-08-27 @ 11:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0