Nu är jag sådär nöjd med mig själv igen

Skickade precis iväg min artikeln till Ingrid som är featureredaktör på ST. Jag har alltid sådan ångest innan jag ska skriva en artikel; hur ska jag börja?, vad ska jag ha med?, i vilken ordning ska jag lägga upp det? etc etc... Sen när jag väl sitter där och har en början, texten flyter på bra och jag har ungefär koll på vad jag ska skriva vart, då känner jag glädje. Jag blir glad av att skriva och jag älskar det jag gör. Och när artikeln är klar känner jag en så oerhörd lättnad och viss stolthet.

Jag gillar verkligen journalistyrket! Man träffar människor, oftast sådana man aldrig skulle mött annars om det inte var för en intervju som sedan ska leda till en speciell artikel. Man lär sig mycket och man blir mer nyfiken på ämnet. Det hela är en härlig prosses från att ta kontakt med en person, träffas, intervjua, åka hem med materialet man har, sålla och skriva en artikel.

För hoppningsvis har jag fått tillbaka gnistan. Jag har hoppet kvar! En dag ska jag bli journalist "på riktigt". Vägen dit kanske är längre än vad jag önskar men jag ska faaaan inte ge upp. Det spelar ingen roll hur många handdukar jag får vika, eller hur många korvar jag får steka längs vägen, jag ska nå mitt drömyrke någon dag!

In you'r face! ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0