Ångest!!

Fy fan säger jag bara! Nästa jul flyr jag till något muslimskt land eller någon annan stans där de inte firar jul. Vilken ångest jag får. Det är samma sak varje år. Jag HATAR verkligen julen. Gjorde ett försök till att åka och handla julklappar igår. Bara av att se alla bilar på parkeringen gjorde mig deprimerad. När jag väl var inne i själva gallerian så blev det inte bettre direkt, var nästan så jag ville gråta. Jag orkade verkligen inte med. Lillebror, systerdotter och mamma har jag iallafall handlat åt. Så var det "bara" resten kvar sen. Ska åka iväg snart och känner redan nu hur jag får ont i magen och svårt att andas. Det västa är att folk inte tror mig, de tror mer att jag hatar julen som någon "innegrej" eller för att vara bångstyrig. Och ingen tycks först heller.
- Men vad är det du inte tycker om med julen?, frågar alla.
Ja, vad sägs om allting?? Jag hatar allt som har med julen att göra, köpa klappar, julgran, öppna klappar, stress, barn som måste va glada, hela grejen. Och en sak till. Vad fan, det här med jultomten. Vad är grejen? Varför ska man lura sina barn att tro på något sådant. Sedan får de ju ändå reda på att han inte finns. Är det bara för att "vi" (inte jag då, för jag har ju inge barn) sen ska kunna håna dom och säga, fan vad dum du är?!
Nej, som sagt nästa år vill jag vara långt åt helvete ifrån jul och allt vad det innebär.

Kommentarer
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Men Moa!!! Va säger du nu? Träffade du inte tomten förra julen? Vilken tomte sen, underbar människa!! Luras? Har du ingen fantasi? Du kan väl bara strunta i julen då, den kommer och går iaf! Puss på dig/ Mammi

2008-12-30 @ 16:52:48
URL: http://yvonneoscarsson
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

2008-12-30 @ 16:54:37
URL: http://yvonneoscarsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0