Åtta timmar av glädje, bråk, skratt och gråt!

Ännu en lyckad dag på jobbet. barnen är fantastiska och jag börjar nästan lära mig allas namn nu. Idag har jag hoppat mellan tre avdelningar. Det var kul. Först var jag med de äldsta barnen och som vanligt satt vi och målade, bortsätt från den stunden jag satt och klädde på barbiedockor med en av de yngre killarna. Ja och sen var vi på gården innan lunchen förståss, där gick jag (sprang till och med bitvis) och vifftade med armarna för att hålla upp värmen i kroppen, sedan gick jag lite balansgång med några av barnen och hoppade även över samma träd. Just det gungade lite gungbräda med ett barn också. Det var dock inte så givande då jag mest var nere bara.

Lite efter lunch fick jag gå in till småttingarna. Där blev det inget målande och inte så mycket prat heller, de pratar ju inte allt för mycket än. Istället satte jag på "Barnens favoriter" eller vad skivan nu hette, där var det gifvetvis Astrids bästa visor. Eller kanske inte är Astrid Lindgren som gjort visorna, men visorna i hennes filmer var det i alla fall. Och så dansade jag "roligt" så barnen skrattade.

En del av barnen tecknar lite, som jag berättade igår. De kan några färger, äta lunch, pepparkaka (vilket jag inte kunde innan), Stockholm i mitt hjärta var det några av de äldre tjejerna som kunde. En av de yngre killarna är riktigt duktig, han kan massor av frukter, själv kan jag barta teckna banan, så kan han några djur också. Idag försökte jag lära dem "Gubben i lådan", får väl se om de kommer ihåg något av den imorgon.

Jag trivs riktigt bra med att jobba på förskola. Det är jätte roligt att umgås med barnen. När de andra fröknarna står på gården och pratar med varandra så latjar jag hellre runt. Nu kanske det låter som att de andra bara står och pratar så är det ju inte men jag blir mer som ett barn. Jag är med och cyklar ner för backen, skjutsar runt på ungar, klättrar och far. Barnskötare är dock inget jag vill pyssla med resten av mitt arbetsliv, men det är perfekt att kunna hoppa in lite när det behövs. Jag har fortfarande mina journalist drömmar kvar, har bara lagt dem lite på is ett tag. Ska ta tag i det där igen senare.

Vad vill du bli när du blir stor då?

Kommentarer
Postat av: krickan

låter som om du har riktigt roligt på dagarna med barnen..synd att det bara är en vecka antagligen:( ja du har ju din 5års plan! när ja blir stor ska ja sitta inne eller ha egen restaurang..haha

2008-12-11 @ 08:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0