Discokula

Idag har jag blivit ompysslad av de äldsta tjejerna på förskolan. De lekte med mitt hår och en av dem gav mig massage, både ansikte och rygg. Sedan hälde de en stor mängd glitter i mitt hår som jag även fick i ansiktet och över kläderna. Efter det har jag gått runt och sett ut som en discokula, eller kanske något slags julpynt. I amband med massagen berättade en av killarna på avdelningen att han var expert på fotmassage. En klump samlade sig i min mage, rädd att han skulle hugga tag i foten på mig, men jag han säga nej tack. För er som missat det så har jag fotfobi.

Även idag hamnade jag i barbievrån. En liten flicka frågade om jag kunde hjälpa henne och klä dockorna. "Konstigt", tänkte jag, "jag klädde ju på alla igår". Hur som hälst så satt vi där och satte på dockorna de outfitsen de skulle ha. För flickan fick man inte välja vilka kläder man ville, dockorna skulle tydligen ha sina orginalkläder. Jag vägrade dock och satte på en "Brat" docka hängselbyxor och en gul t-shirt. Hon passade i de! Så sa jag något i stil med;
- Titta vad fin Brat-dockan blev.
- Hon är en Bert, så flickan då.

Sista dagen  var det idag på förskolan jag varit på den här veckan. Men det ringde någon från en annan förskola som behövde hjälp. Så imorgon blir det ett nytt ställe, nya barn och nya baskilurer. Shit vad snorig och hostig jag blivit nu när jag varit bland massa nya bassiler jag inte är van vid.

Jag kan vara den mest virriga och oorganiserade männsika jag vet. När jag slkutade idag så tänkte jag att jag inte skulle glömma alla teckningar jag fått av barnen. Jag lyckades få med mig dem från avdlningen och in i omklädningsrummet. Men i bilen kom jag på att jag inte hade de med mig och jag har ingen aning om vart jag lagt dem. Plust att jag inte hittade mina lovikavantar på hyllan där jag tror jag lagt dem. Det sista jag fick göra var att springa omkring och leta efter min väska som jag inte hade något minne alls vad jag lagt den. För några dagar sen så hittade jag min mobil i min sko när jag skulle gå hem också.

Nu är jag hemma hos min älskade storasyster. Självklart så höll hon på att baka och lyssna på julmusik! Men men... Jag var duktig och joinade. Var år och dar sen jag bakade pepparkakor. Hälften av degen blev kakor den andra halvan åt jag upp. Min syster var inte helt nöjd. Sedan klagade hon på att jag inte kunde ta upp dem från bordet utan att de gick sönder eller blev sneda och vinda. Självklart ville jag ta kort på våran lilla kärleksstund. Jag kladda mjöl i ansiktet, det måste man ha om man ska ta kort på när man bakar. Lina vägrade då kastade jag mjölet på henne, sedan tog vi kort.

Tredje gången de ropar på mig nu. Bäst jag går och äter lite pannkakor. =o) Sedan ska glassyren på på kakorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0