En helt fantastisk dag!

Så mycket glädje, skoj och lek. Och vilken show! Killarna och en av tjejerna som tränat akrobatövningar, jonglering och lite mimartisteri hade uppträdande idag. Det blev en lång resa med en bilfärd på cirka fem timmar, jag blev såklart åksjuk, men det var defenetivt värt det. Det här uppträdandet kan vara bland det bästa jag har sett. De var så himla duktiga och roliga. Publiken var helt fängslad. Det går inte att beskriva stämmningen eller känslan man fick i kroppen, men enkelt uttryckt kan jag säga att det var fantastiskt.

Igår kväll/natt kom Ashraf (som för övrigt kan vara en av de roligaste människor jag träffat) och Rabie på en ny lek. Man skulle kasta ett cigarettpaket på bordet och det skulle hamna på den smala sidan. Lyckades man inte med det så fick den andra slå den som kastade med en "käpp" på handen. De lyckades lura med sig Mathias att leka, men jag tvärvägrade och tur var väl det. Helt plötsligt utvecklades leken till att istället för att slå skulle man sätta en klädnypa på valfritt ställe på den som kastade paketet och misslyckades. Det slutade med att killarna hade klädnypor över hela ansiktet. Det var väldigt kul att titta på men som sagt så är jag glad att jag inte deltog i leken.

I dag har jag konstaterat att jag måste lära mig arabiska. Jag har umgåts med åtta energiska palistinier som pratar med en hela tiden varav kanske tre pratar engelska. Det är så frustrerande när de försöker prata med en eller förklara någonting och man står bara där som ett frågetecken. Jag vill ju så gärna förstå vad de säger!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0