Fröken Moa

– Ja, det är jag det!
Gick väldigt bra på förskolan idag. Var riktigt kul att jobba med barn igen (dock inget jag vill pyssla med för alltid) men väldigt utmattande om man inte är van. Eller det kanske ät utmattande även om man är van, vad vet jag?
Jag var med de större barnen på 4- 5 år det var skönt. Slippa byta blöjor och sånt där. Kul när ungarna kan prata sammanhängande och ibland säga vettiga saker också. Inte för att jag tycker illa om små barn, fick det kanske att låta som det, men lite äldre barn är roligare att umgås med.

En händelse på gården
Två flickor sitter i sandlådan och har geggat ihop sand med vatten i varsina hinkar. De har stuckit ner pinnar i (som ljus på en tårta) och strör snö över. Jag kommer fram och frågar vad de gör.
– Vi bakar, svarar de.
– Åh, vad gott, säger jag, är det grädde ni har överst, eller granering kanske?
– Nej, det är snö, svarar tjejerna.
Haha... Ursäkta då! När jag var liten hade jag lite mer fantasi än så.

Nästa vecka ska jag också jobba på förskolan. Jag tycker folk kan vara sjuka lite oftare så jag får jobba mer. Jag hade en kul men intensiv dag idag. Först på morgonen målade vi lite, eller jag vek ett flygplan och färglade det, sedan gick vi och åt frukost. Efter frukosten lekte vi med trolllera sedan åt vi frukt. På med palterna och ut på gården. När vi kom in igen blev det samling och sen var det lunch. Vi spelade spel och la pussel tills det var dags för frukt igen. Man behöver ju inte vara rädd för att svälta när man jobbar på förskola direkt.
På min rast åt jag förresten pepparkakor idag. Det var ingen höjdare, tacka vet jag lussabullar. =o)

När jag kom hem idag var jag så fruktansvärt trött så jag gick och la mig. Så skönt det var att somna helt utmattad. Fast jag vaknade tyvärr på kvällen så lär ju vara vaken halva natten, om inte hela.
Tim (min lillebror) får för sig ibland att han ska sova på soffan, det händer för övrigt väldigt ofta att han får för sig det. Jag som vill sitta uppe i vardagsrummet med min dator och tv:n vill inte ha någon snarkandes unge bredvid mig. Detta har resulterat i att vi ofta tjafsar om det här. Ikväll kom jag dock på en ny lösning. Kladdkaka! Jag vet ju att min käre bror är en gotte gris, en väldigt söt sådan måste jag tillägga. Så jag sa helt enkelt, "ska vi baka kladdkaka"? Svaret blev självklart ja. Då sa jag; "Bra då sover du i ditt rum sen." Nu sitter jag här i min ensamhet i vardagsrumet, mätt och belåten på kladdkaka. =o)




    

Kommentarer
Postat av: krickan

– Vi bakar, svarar de.

– Åh, vad gott, säger jag, är det grädde ni har överst, eller granering kanske?

– Nej, det är snö, svarar tjejerna.

hahahahaha..klockrent..antar att du fick värsta blickarna också?? typ : ser du inte att det är snö?? :P

2008-12-08 @ 00:59:56
Postat av: Moa..

Ne inga blickar. Va mer så här att...Nej, det är snö. Som att jag inte skulle veta de.

2008-12-08 @ 01:05:54
Postat av: Moa..

Ne, inga blickar. Mer bara att det är snö. Som att jag inte skulle veta det.

2008-12-08 @ 01:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0