Hyllning till P4

Jag vet inte om det är dem som blivit bättre eller om det är jag som blivit stor?

Efter att ha jobbat i fem dagar är det lätt hänt att man ledsnar både på Rix FM och Lugna favoriter, tyvärr de ända kanalderna som går att få in på radion på jobbet. Ibland, om man hänger upp galgar i krokiga snirkliga former fäst till antennen, kan man få in ett väldigt brusigt Bandit, för det mesta orkar man inte ens försöka. Eller så lyckas någon, tyvärr, ratta in The Voice. Då vill man ju bara skära öronen av sig. Inte nog med att det är as dålig musik, nej, utan det kombineras med ett jävla brus som ingen verkar märka av.

Idag när jag ställde mig för att vika kände jag bara, "nej, jag orkar inte med den här skiten", så jag skruvade till ordentligt på ratten. Plötsligt hörde jag några röster jag inte alls kände igen. Jag lyssnade vidare och det var faktiskt kul det de pratade om. Efter att ha lyssnat en stund får jag reda på att det är P4. Förvånad blev jag allt, jag som tidigare bytt i panik så fort man kommit under 104 frekvensen. Jag gillade faktiskt det jag hört hittills, undantags vis musiken då den var inte helt okej, intressanta program, vältalande programledare, och bra inslag. Var en tjej som äste upp en krönika hon skrivit. Den handlade om ålder och pensionssparande och hur man ska våga åldras i ett land där allt är så åldersfixerat och utseende fixerat. Den var riktigt bra tycker jag. Synd att jag inte kommer ihåg vad hon hette.

När jag blir stor, är ju trots allt bara 23, och flyttar hemifrån blir nog P4 anledningen till att jag faktiskt kommer att betala min TV licens. Det är värt det om man får valuta för pengarna. Bra jävla program! ;o)

Kommentarer
Postat av: krickan

P4 är bra :)

2008-12-01 @ 06:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0