Skrattattack

Vilka skratt attacker jag och Maja haft på jobbet idag. Vi har garva så jag fick kramp i magen.
Det stod en reseväska nere på houskeeping idag, troligen hittegods, den var ganska ful. Lysande orange och en sådan som rullar på fyra hjul. Det fanns även en svart, praktisk as snygg väska jag ville ha.
- Vill du inte ha den där också då?,  sa Maja och pekade på "apelsinväskan".
Jag sa bestämt nej, och förklarade för Maja att det var en typisk charter väska.
- Det vara lyser, Ayia Napa -09 om den, sa jag.
Sedan fortsatte Maja att spana vidare om någon full fjortis som ägde väskan, hur hon kom där på flygplatsen. Sen var jag tvungen att visa hur hon såg ut när hon kom hem. Jag hängde mig över väskan och hasade mig frammåt. Maja garvade sedan vände hon sig om. Jag fortsatte mitt hasande, tills det helt plötsligt tog tvärstopp och jag ramlade över väskan med en duns.
Självklart började jag garva som en tok och när Maja vände sig om så garvade hon, om möjligt, ännu mer. Sen satt vi där och bara tokgarva. Ja, många skratt blev det även fast det var mycket jobb och stressigt.

Måste för övrigt bekänna en sak. Jag har gjort "jul-grejer"! Igår satt jag hemma hos Andreas och trädde röda band kring apelsiner och sedan stoppade nejlikor i dem. Det ni! Men jag "skyller" på Andreas, det var han som tagit med dem hem för han tänkte att jag skulle ha någonting att pyssla med medans han lagade maten. Fint blev det iallafall, jag hängde upp dem i fönstret, ovanför spisen och designade tillochmed ett konstverk. Eller ja, jag la tre apelsiner på ett snyggt vis (med nejlikor) i en designskål så trädde jag ett rött band runt allt. Fint blev det och roligt var det.

Nu är jag hemma hos systeryster och Thomas. Har ätit mat och fikat. Åh, så goda lussebullar systra mi hade gjort, med mandelmassa i. Så drack vi glögg och tittade på Astrid Lindgrens julfavoriter eller vad det nu hette. Kajsa kavat var bäst. Och jag är visst lik henne, Lina, så det så.

Vet att jag skrev i ett tidigare inlägg att jag hatade allt som hade med julen att göra. Jag ljög. NU ska jag berätta vad som faktiskt är bra med julen: julskinka (om den är god), glögg, lussebullar och apelsiner med nejlikor i. =o)

Vad tycker du är det bästa med julen?

Kommentarer
Postat av: Lillasyster :)<3

LUSSEBULLAR!!!

2008-12-27 @ 02:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0