Syns du inte finns du inte?

Jag vet inte vart jag hört det någonstans. Kanske på någon medialektion för år och dar sedan. Jag finns! Jag syns! Du ser ju mig. Vill bara säga att det är jätte roligt att ni kommenterar. Folk jag inte ens vet vilka det är eller känner har lämnat kommentarer och det är jätteroligt. Extra roligt är det när jag får beröm för att jag skriver bra. Jätte kul att höra! Kommentera mera! =o)

I morse när jag låg som skönast på Andreas huvudkudde ringde min storasyster och störde. Hon tyckte jag skulle följa med henne och handla julmat. Jag vägrade! Men när jag släppt av Andreas på stationen fick jag lite dåligt samvete och ringde syster sen mötte upp henne på Eurostop. Det var gansak mycket folk, men inte så man fick panik och ville slå ner alla, det var skönt. Jag köpte lite grejer till mig själv. Blev så glad när jag ringde Nordea och de berättade att jag var lite rikare än vanligt. Så ringde pappa också och sa att han skulle sätta in pengar till mig. Eftersom Lina fått, fast det var ju till julmaten. Som den underbara lillasyster jag är så frågade jag syster om inte jag också skulle vara med och betala maten då. Orättvist om hon får lägga ut sina pengar på mat och inte jag. Så jag gav henne 800:-

Ååh nej, jag höll på att glömma Otto! Måste ju berätta om Otto. Han är världens sötaste (näst efter Lucifer förståss) katt. När jag och Andreas var tillsammans så var Otto halva anledningen. Haha... Nej, jag skojar bara. Men jag kom ihåg Otto som den mest kelsjuka katt jag någonsin mött. De här dagarna jag varit hos Andreas har han dock inte varit så kelig som jag minns honom. Men så idag kom han och bara gosade ner sig i sängen, jag blev överlycklig. Igår var han helt galen när jag gav honom räkor. Otto, som i vanliga fall är ganska undergiven för den nya katten, Pelle-svans. Jag vet inte varför man döper en katt som faktiskt har svans till Pelle? Fast Andreas sa till mig att han hette Pelle-svans då, istället för Pelle-svanslös. Oh well, tillbaka till Otto. Han blev som tokig när jag gav honom räkor och morrade som en galning åt Pelle fastän han inte ens var i närheten. Jag och Andreas satt bara och garvade åt honom. Söt var han!

Min kära vän Rickard, hans flickvän; Maria och deras bejbis (hund) Tindra skulle egentligen kommit förbi idag. Men jag antar att de tar det på vägen hem istället. Det blev väl kanske lite för stressigt för dem. Förstår om de inte vill komma upp till Gävle mitt i natten. Jag är inte ett dugg avundsjuk måste jag säga, fan vad jobbigt att sitta och åka från Småland till Norrland. Jaja, Gävle kanske inte är Norrland, men allt norr om Uppsala är Norrland för mig.

Jahaja... Julafton i morgon då. Fy fan! Ska jobba till 15 så Kalle misar jag iallafall. Tack och lov! Får se om jobbet bjussar på lunchen imorgon då. Vi brukar alltid få välja vad vi vill från Stockholms fisk på julafton. Men fick ju inte ens någon julklapp i år så så stora förhoppningar har jag inte.

Får väl se om jag skriver några rader imorgon. Annars, God Jul! =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0