Helt okej julafton

Hör och häpna. Jag har kommit på en till sak som jag gillar med juletider. Mitt jobb! Det har varit så jäkla lugnt idag, inte många som bor på hotell på julafton kan jag säga. Idag hade vi 83 belagda rum och 136 gäster, beläggningen var på 36%. Värre blir det imorgon dock. Maja är sjuk och det är betydligt mycket fler gäster ikväll till imorgon. Jag och Anna kommer väl bada i handdukar och minibarerna vill jag inte ens tänka på. Idag var det bara 50 imorgon är det väl 150! Nej, men 80-100 iallafall skulle jag gissa på. 

Igår var det en helt okej julafton faktiskt. Jag somnade inte en enda gång. God mat var det också, Jonas hade gjort så jävla god lax (svirdommen var nödvändig) och Thomas hade gjort egna köttbullar.  Det kom ingen tomte jävel heller, skönt! Allt gick relativt snabbt och smärtfritt. Jag kom till syster lagom tills Kalle var slut, han ta lite glögg och sedan var det dags att äta. Efter maten rökte jag en sväng och tätt därefter öppnade vi klapparna. Ohh, jusste!! Jag fick ju en digitalkamera. Som jag har längtat efter en. Nu måste jag bara köpa minneskort innan jag kan gå lös och ta kort på allt och alla i min omgivning.
Stackars syster blev sjuk igår och jag var livrädd att jag skulle bli smittad. Men peppar, peppar så har jag klarat mig hittills. Jag typ badar i alcogel på jobbet så därifrån får jag nog inga baskilurer.
Efter jag varit hos syster åkte jag en sväng till Vällingby och hämtade Andreas. Han skulle tydligen inte sova över hos sin bror. Jag gick upp en sväng och hälsade på familjen, det var ju ett tag sen sist. Det var kul att se dem igen. Robin (Andreas föräldrars hund) var jätte kelig. Han var kaxigare förut när Ludde (en annan hund) också bodde med dem har jag för mig. Efter den korta visiten åkte vi förbi macken, tankade bilen, köpte lussebullar och Cola Zero. Jag ångrade mig dock när vi kommit hem till Andreas. Jag mådde inte så bra och ville inte ha några lussebullar. Somnade ganska tvärt istället.

Någon som ska ut ikväll då? Det ska INTE jag och det är ett som är säkert. Jag gillar verkligen intye att gå ut på juldagen. Det är alltid smockat med folk, man kan varken gå ut eller in och gå på toaletten är det ju bara att glömma. Man kommer varken fram till baren eller ut på dansgolvet och sitta ner kan man ju glömma. Visst man träffas alltid kompisar från förr eller gamla skolkamrater och för det mesta ett och annat gammalt ragg. Fast vad spelar det för roll, man hör ju ändå inte vad dem säger.
Nej, för min del blir det Singstar i goda vänners lag hemma hos Camilla. Eventuellt kanske något glas vin också. Blir dock en lugn kväll, ska jobba imorgon med.

Haha... Adam ringde mig igår, inte lagom full, utan typ as packad. Sen fick jag prata med Dan och Maggan också, det var trevligt. Dom förstod man iallafall och hörde vad de sa. (Andreas blev dock förundrad och frågade om jag pratade med hela släkten.) På lördag bär det av till Sälen! Ska fira nyår där med Adam och hans familj. Ska bli roligt, läskigt och spännande. Roligt för att jag ska dit med trevliga människor och kommer säkert ha det hur bra som helst. Läskigt för att jag ska åka skidor och det var inte igår jag gjorde det sist. Spännande för att man vet aldrig hur det slutar. Kanske får skåla in det nya året "iförd" gipsvagga?

Nej, gott folk. Nog om det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0