Häng på ungdomsgården

Var på ungdomsgården i Ånge i kväll. Gjorde ett knäck för Sundsvalls Tidning. Det var roligt faktiskt! 
Jag och Mathias kom dit vid sjutiden och åkte inte hem förrän vid tio. Var så kul och se hur ungdomarna betedde sig, alla var jätte trevliga och lätta att prata med. Gården var jättefin och dom hade nästan allt där, biljardbord, pingis, tv-rum till och med guitar hero hade dom. =oO Vilken lyx! Stora och fina lokaler  med mycket utrymme och flera rum. Tänk om det funnits en sådan fin ungdomsgård när jag var liten, då kanske man inte hade hängt i centrum och kedjerökt. 
Jag längtade nästan lite tillbaka till den tiden när man var där. Såg hur dom sprang omkring och busade runt. Några pussades och alla var vänner med varandra. Det var tider de, då ens största problem var att få någon att köpa ut, eller vilka kläder man skulle ha på sig för dagen, eller hur man skulle planka på tåg och buss. 
Kommer ihåg det så väl. Hur vi hängde i centrum och åkte in till stan och diverse ställen. Vi var i våra "gäng" och bråkade med dom andra. Hånglade runt med nya killar varje helg och hängde nere vid stranden på somrarna. Det var tider de. Ta mig dit igen. =o) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0