Med tAKiDA-Robert utanför fönstret

Nu är Glacialen i full gång. Isskulpturer, knallar, kolbullar och hamburgare, barnaktiviteter och hemvärnet på besök. Det har samlats mycket folk på skolans område. Glacialen är en populär tradition som är tillbaka för 15de året i rad. I kväll spelar rockbandet Corroded på skolan.
Själv sitter jag uppe i datorsalen/redaktionen och har precis skrivt klart min artikel.

Mathias tittade ut genom fönstret och ropar på mig.
- Moa kom och kolla, Takida Robert.
Jag springer fram till fönstret, och mycket riktigt, där gick han med sin fru Susanne och barnen i vagnen. Dom är så söta ihop han och hans Curly Sue. =o)

Det gjorde mig glad att se dom. =o) Så kan det vara när man bor granne med en rockstjärna. =oD

Tänker ofta tillbaka på den kvällen då jag fick intervjua dom. Gud så nervös jag var. Kommer ihåg att jag och Anna (fotografen) stod utanför Scandic och inte kom in. En buss stod parkerad utanför och massa killar konkade på grejer. Det måste vara deras turnébuss tänkte vi och närmade oss.
En kille kommer fram.
- Hej tjejer vad funderar ni över?
Anna svarar:
- Vi ska intervjua Takida vi.
Killen sträcker fram handen.
- Hej Robert, säger han.

Och som vi har garvat åt det ögonblicket.
Jag lyssnade mycket på Takida innan jag flyttade upp till Ånge men jag hade ingen koll på hur bandmedlemmarna såg ut eller vad dom hette.
Det bästa var att Anna hade tänkt att säga, är det du som är turnéledaren. Tur att hon aldrig sa det. Vadå ingen koll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0