Jag – sportig...

... eller bara allmänt uttråkad?

Igår la jag mig väldigt sent, det är nästan så jag får kalla det imorse. Då var det ett himla åskväder, mysigt. Idag försökte Manno få upp mig flera gånger men jag var helt väck. Hade drömt flertalet mördrömmar under natten så sömnen var ju inte den bästa. Tredje eller fjärde gången lyckades han dock att få upp mig ur sängen. Jag insåg att klockan var alldeles för mycket och han ville gå ut.

Jag skuttade upp ur sängen, ja det gjorde jag faktiskt, och drog på mig ett par avklippta jeans och en sport bh sedan begav vi oss ut i skogen. Första 30 minutrarna gick jag, sedan vände vi på ett lämpligt ställe och gick tillbaka hemmåt. Inte nog med att vi gick jag tror jag sprang/joggade 10 minuter. Med Sonata Arctica i hörlurarna är allting möjligt. Eller det är väl snarare så att man kan inte gå till deras hektiska musik, man måste springa. Jag måste det iallafall.

När vi kom tillbaka hem så dog jag en stund på köksgolvet. Elin och Emma satt och tittade på mig och Elin frågade om jag inte skulle ta det lugnt. Eftersom jag har astma (ibland) och kände mig lite förkyld idag så sa jag att jag skulle ta det lugnt innan jag gick ut men det blev tydligen inte så. Jag skyller allt på Sonata Arctica.
Efter min uppståndelse från köksgolvet slängde jag i mig lite köttfärssås tjejerna gjort sedan satte jag mig i soffan för att sedan förflytta mig ut till ballkonggolvet. Där låg jag i solens glans och dåsade till, tills Kristoffer skickade ett sms och väckte mig ur min dvala. Jag insåg att det var varmt och förflyttade mig in till Tims rum, hans säng och fläkten. Aaah!

Det blev dock för kallt efter en stund så jag knatade tillbaka till vardagsrummet och soffan. Efter att ha suttit där och tittat lite på bilder Potti var in och visade kom mamma hem. Jag visade henne en bild på datorn som hon ville se, den välkommenterade Paris-bilden.
Det ena ledde till det andra och jag hamnade på internet en stund. Lessnade dock ganska snabbt och tog med mig datorn ut på tomten, spelade lite musik och dansade med manolo. Mamma var ute och hängde tvätt och skrattade åt mig. Då drog jag igång ett Friskis & Svettis pass på berget. Det dog tyvärr ut rätt snabt. Jag började söka runt efter arabiska låtar och körde istället igång en magdans-show. Uppskattat må jag lova! manolo verkade gilla det iallafall.
Jag höll säkert på i minst 30 minuter tills min bror fick nog och satte på sin musik istället.

Jag gav upp träningen för dagen och satte mig och skrev ett blogginlägg istället. Men det hade du väl redan listat ut?

Kommentarer
Postat av: krickan

Nu var du riktigt duktig! Miss you :(

2008-08-04 @ 22:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0