Mer polkagrisar åt folket

Är husvakt hos min syster igen. Hon och Thomas skulle åka iväg en sväng. Då fick jag vara här och vakta så inte huset springer iväg medans de är borta. Sedan ska väl katten ha mat också, vart hon nu kan tänkas vara, har inte sett henne sedan jag kom.

Igår gjorde jag en upptäckt. När syster skulle åka tog hon ut någonting ur skafferiet; en polkagris! Jag dök genast dit och tittade om det fanns min favoritsmak och det fanns det. Nu sitter jag här och snaskar på en polkagris från Polkapojkarnas i smak av SALTLAKRITS.

Kommer inte ihåg hur länge sedan det var jag åt polkagris? När jag var yngre åkte vi ofta till Gränna kommer jag ihåg. Där fick man se när de bakade ihop degen och hade sig. Kommer ihåg att jag alltid köpte saltlakrits, sedan fanns det någon hallan och saltlakrits tror jag, också köpte jag alltid viol och någon citron om jag inte minns fel. Minns att de hade smultron en gång, den tyckte jag nog var god. Ska kika i skafferiet sen och kolla om det möjligtvis finns en stång i den smaken.

Mums säger jag bara. Snart har jag knaprat i mig hela saltlakritsen inom loppet av cirka fem minuter. Mer polkagrisar åt folket säger jag bara!

Kom "helt oväntat" att tänka på en sak. Varför heter det egentligen polkagris? Någon som vet?
Gott är det i alla fall så för mig får det egentligen heta vad fan det vill. =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0