Nya liv!

Jag är hundvakt och fick rycka in som barnmorska då skrollan fick tre valpar idag.
Ewa, Camilla, Ullis och Helena åkte iväg på kryssning. Jag stannade här med Omega, Skrollan och Gitanjelo och Manolo är förståss med.
Skrollan väntade valpar som inte skulle komma förän om 10 dagar. "Dom kommer säkert komma ut nu när jag är här", sa jag, och tänkte i samma stund att så blir det säkert. Jag vet inte, men det var bara någonting jag kände på mig. Mycket riktigt så blev det.
I morse vaknade jag av att hundarna höll på och springa runt vid soffan, där jag låg, och jag sa åt dom att gå därifrån flera gånger. Skrållan låg nere vid mina fötter och morrade. Det har jag aldrig hört henne göra förut, hon brukar skälla och hugga i luften när hon vill vara ifred. Då tänkte jag dirrekt att någonting var på gång. När jag reste på mig hörde jag ett pip under Skrollan. "Nu är dom här", tänkte jag och körde fort iväg dom andra hundarna ut ur huset.

Jag lyfte upp Skrollan och under henne låg det två små valpar. Jätte söta var dom. Jag ringde min storesyster och frågade om hon visste vad jag skulle göra. Under tiden vi pratade så såg jag hur någonting kom ut u Skrollan, "nu kommer det en till", sa jag. Skrollan högg tag i det som kom ut och åt upp det. "Okej, det där var någonting annat för hon åt nyss upp det", sa jag till syrran. Dtt knastrade till när hon bet tag i det och jag trodde nästan att jag skulle spy. Lina, berättade att det var nog moderkakan.
Sen låg hon där och tvättade sina valpar men efter ett tag kom hon och satte sig i mitt knä. "Du måste vara hos dina valpar Skrollan", sa jag då. Sen kände jag att det blev blött. Skrollan lade sig bredvid mig och födde fram en till valp.
Jag har aldrig sett någonting sådant tidigare och började nästan gråta. Det var helt fantastiskt att se! Så duktig hon var. Bet hål på den lilla påsen valpen kom ut i och åt upp den och så slickade hon rent valpen.

Valparna är jätte söta och det känns så roligt att jag fick se när de kom till världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0