Snabba cash...

... Trodde jag ja. Det här kommer gå allt annat än snabbt och smärtfritt.

Helt pank och utelämnad till världen fick jag ett erbjudande av min käre far. Om jag städade hans lya så fick jag 5000:-. Taget! Väldigt lättförtjänta pengar tyckte jag. Enligt mina planer så skulle jag ha hunnit städa hela lägenheten med fönsterputsning och allt på fem timmar. Vilket skämt!

Idag var jag förbi och tänkte röja undan lite fort. Jag började med att riva ner gardinerna i vardagsrummet, sedan skrubbade jag tvättmaskinen fri från gammalt tvättmedel, och kastade ner gardinerna för tvättning.

När jag tog mig an köksluckorna och började damma av på alla hyllor med mera insåg jag att det skulle ta bra mycket längre tid än jag planerat.

Köket blev jag väl mer eller mindre klar med idag, efter sisådär fyra timmars gnuggande och putsande, bara gardinen som ska hängas upp igen och golv och fönster ska torkas.

Imorgon blir det nya tag i resten av lägenheten, hoppas jag blir klar med allt på mindre än fem timmar.

Den här veckan är jag hus- och kattvakt åt min syster. Hela familjen är nere på Öland, förutom jag och Manolo som håller ställningarna här då. Ingen mat finns det och jag har inga pengar att köpa någon heller. Hittade dock bullar och glass i frysen det får duga till middag den här veckan. Håller man sig bara sysselsatt så tänker man inte på att man är hungrig. Och det ger resultat att inte äta. Ställde mig på vågen när jag var hemma hos pappa idag och blev glatt överraskad.

Helt ärligt så känns det inte så kul att skriva blogg när jag inte har någonting intressant att berätta längre.
Ge mig lite Libanon action please!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0