Ever green - ett mycket trevligt ställe

Blev inbjudna på grillfest hos grannarna. Satt uppe på deras tak och umgicks och hade trevligt. Träffade massor av nya människor fån alla håll och kanter i världen. USA, Australien, England, Mexiko och sedan kommer jag inte ihåg vart de andra kom ifrån. De hade en söt lite hund också, tror det var en pitbul med namnet Roco.
Efter vi varit hos grannarna ett tag gick vi vidare till Barometer det är ett ställe där det dansas mycket arabisk dans och dricks... hmm... te. ;o) Adonna, en nyfunnen vän följde med oss och vi hade en jätte trevlig kväll. Den slutade med "frukost" klockan fem på Barbar. =o)

Dagen efter bled vi inbjudna till Adonna och där var även de andra tjejerna vi träffat kvällen innan. De bjöd även dit deras svenska arbetskolega som varit bodyguard. Tänk det ni, jag har träffat en livs levande bodyguard! Han var trevlig och hade ett väldigt fast och starkt handslag, nästan så man fick ont i handen efter man hälsat.
Vi träffade även Adonnas lillasyster Fathia, en väldigt pratglad och trevlig tjej. Hon visade oss en jätte mysig bar som hette Ever Green. Han som jobbade där kallades Amigo, eller om han hette så vet jag inte, var en skojig filur. Han hade pyntat från golv till tak med alla möjliga prylar, pengar, roliga figurer, flaskor, vaser och liknande. Jag gav honom en Selma att hänga på väggen, men han hade visst redan en så nu har han två. =o)

På väggen hade han även en roliga tavla med ett känt citat som var ändrat lite.
"Two beer or not two beer." - Shekesbeer

Idag var jag, Mathias och Katja iväg till ett enormt köpcenter. ABC heter det, ett väldigt tråkigt namn på ett så fantastiskt ställe. Det var ungefär som NK fast tio gånger större. Lyckades hålla mig ifrån att shoppa. Även fast det var väldigt frestande med alla väskaffärer och gulliga skor de hade överallt. Riktigt stolt faktiskt!

Nu sitter vi här i köket och röker. Rabia försöker lära Mathias skriva på arabiska. Vet inte riktigt hur det går.
Imorgon är det träning klockan tidigt så får nog avsluta här nu.

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Hej Moa! Du ser ut att ha det toppen! Har tittat igenom blogg och bild dagsoken. Blir galen för jag ville lämna komentar på Anka vank. Men det fynkade inte!! Pöss Mammi

2008-03-13 @ 15:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0