Träning, Hard Rock och Rave

Jag vet att jag är värdelös på att hålla bloggen uppdaterad. Ska verkligen försöka skriva oftare. Nu är jag här och ska försöka berätta om min händelserika vecka i korta drag.
Den började med träning i Borj el Borajne som är ett läger här i Beirut. Det har kommit en ny tjej till gruppen som verkar väldigt cool och hon var väldigt duktig på träningen.
Jag tycker om att vara med och titta när de tränar, tycker även om att vara i lägrena det är en helt annan stämning där än i staden. Trivs med att gå omkring på de små gatorna som går kors och tvärs mellan husen likt en labyrint.
Den här veckan ska jag och Mathias åka iväg norrut för att göra en intervju.

Helgen har varit rolig och intensiv. I fredags var vi iväg till Hard Rock Café med Adonnas syster Fadia och några vänner till henne. Det var karaokikväll och många sjöng, vissa bra andra mindre bra. Vi träffade en jätterolig japan som är lite av en legend på Hard Rock, när han sjöng var det proppat med folk runt scenen och några tog kort. Han var kanske inte den bästa på att sjunga men han var underhållande.
Det var även några skandinavier där som också bjöd på en show, två svenskar och en finska. Efter en lång tids tvekande lät sig den svenska tjejen övertalas ,hon tog en titt i pärmen och fann "The final countdown" med Europe.
När introt kom så sprang de iväg till scenen och tog publiken med storm. Mathias som den svenska killen heter var kanon på luftgitarr och Moa som tjejen heter hakade på med headbangning och allt som hör till ett luftgitarrs solo.

På lördagen var det träning i Beirut. När jag och Mathias kom dit var de i full gång med att prova kostymer. Alla var helt uppe i varv och det var mycket prat och skratt.

Jag har varit på mitt första riktigt stora Rave nu. En dj vid namn Nick Warren spelade, har ingen aning om vem han är men han är ganska stor tydligen. Lokalen var proppad med folk och alla dansade som tokar. Det var även dansare uppe på scenen, jag tog mig ända längst fram till kravallstaketet bara för att se dem på nära håll. (Har alltid varit duktig på att tränga mig fram i stora folkmasser.) En kille och en tjej stod på varsin sida av djbåset båda lättklädda och kroppsmålade i neonfärg. Det var ganska coolt faktiskt! Kvällen blev lång, vi dansade hela natten fram till morgonkvisten. Jag och Katja åkte hem vid fem och tog en sväng förbi Barbar, där vi nästan alltid äter. Mathias och Caspar buggade vidare.

Ashraf och jag har konstaterat en sak idag. Mathias har gjort tre dåliga val den här veckan. Det första var när han skulle köpa vin, eller var det saft? Och idag när vi satt och drack te sa Ashraf att det smakade inte bra varpå Mathias svarar det är jag som köpt det. Sedan var vi på bio idag, gissa vem som valde filmen... Jo, Mathias. Tror du att den var bra? Nej, det var den inte! Mathias säger dock att han tyckte den var bra, men det tror jag inte på.
Så nästa gång Mathias kommer med ett förslag eller något säger jag och Ashraf neeeej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0