Ramallah

Nu har vi varit i Ramallah en vecka eller så, har inte riktigt koll. Vi har träffat två svanska artister som är här och jobbar från Clowner utan Gränser. Dom är riktigt roliga att hänga med. Självklart har vi även träffat massor av palistinier, mest barna på cirkus skolan. Jag har fått två artiklar skrivna. =o) *woohoo* En kommet att publiceras i Palestina . nu och den andra i Västra Kuriren. Jag är inte avundsjuk på eleverna som är hemma i Fränsta och arbetar med den just nu. Jag har det alldeles för bra här för att ha hemlängtan, jag får i för sig nästan aldrig hemlängtan. Caspar (akrobaten vi mötte i Libanon) har åkt tillbaka till Libanon, kan medge att jag är väldigt avis på honom, jag vill också åka tillbaka dit.

Idag var vi iväg med "Clowns of Palistaine" på en show de hade i Jenin. Resan dit tog två timmar och jag vet inte hur många nära döden upplevelser jag hade under resans gång. Chauffören körde som en galning!

Har egentligen inte så mycket att skriva. Det rullar på här och vi har det bra.
Igår var vi på en föreställning, en belgisk akrobat/dansgrupp framträdde. Till framträdandet var det stråk orkester och en man som sjöng opera, det var riktigt bra!

Jag har hört rykten om att det börjar bli vår i Sverige, björkarna har musöron, härligt för er. Här har det blivit kallare än när vi kom, endast 20 grader dagtid. =oP

Ha det bra folket! (Jag saknar er faktiskt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0