1-års kalas

Melissa & Filippa
Melissa och Filippa på deras ettårs kalas. Filippa drog Melissa i vagnen.


Idag har jag varit och firat Melissa och Filippa som fyllde ett år. Eller med tanka på tidpunkten så var det faktiskt igår. Jessica (deras mamma, min vän) hade varit jätte duktig. Hon hade bakat lussebullar (gul lycka med russin), morotskaka, hallon grottor (om det nu är så de heter) och så hade hon gjort tårtan också. Jag orkade tyvärr bara tårtan, jätte god var den, fast det är klart jag klämde ju i mig en lissebulle också.

Jag och Angelica fick låna mammas bil upp till Eurostop. Min kan jag inte köra nu eftersom jag inte har däck för det. Magnus bil hade inte heller det och Angelicas bil är avställd. Vi var tvungna att gå till mammas jobb i snöyran. Dumt att vi fixat oss innan, maskaran hängde som svarta kassar under ögonen när vi kom fram till förskolan (Dagis, fast de får man inte säga så mamma hör.) Men jag och Angelica kom fram till att det var mysigt med snövädret och att vi borde promenera oftare.

Vilket kaos det blir i trafiken nu när det kommit så mycket snö. I dag har jag sett två bussar som haft problem, en som åkt ner i diket och en som inte kom upp för en backe. Några bilar har också legat längs vägkanterna. fast det är fint med snön.

Känner mig lite distraherad, jobbigt att skriva blogg och kolla på Förhäxad samtidigt. Ja! Jag kollar på förhäxad. Mycket pikar har man fått för det, men vet ni vad? Jag bryr mig inte! Jag ÄLSKAR förhäxad, det är ett av mina favorit program. Det är nostalgi också. Saknar mina och Ullis Förhäxad-race kvällar, med typ två liter glass och tre kilo O'boy på. =o) Det var tider det!


Min bil var "lite" snöig när vi kom hem.


Kommentarer
Postat av: krickan

Guuud va söta ungar =)

2008-11-27 @ 21:11:15
Postat av: Moa

Ja dom e söta som socker.=o)

2008-11-28 @ 10:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0