Heta bad, 60-års kalas och andra härligheter

Oj vad jag har badat nu när det är så kallt ute. Man får passa på nu när man bor hemma hos pappsen i veckan. Min bil har inga körbara däck för det här vädret så jag får bo i Märsta nu när jag jobbar.

I tisdags vad jag med moster hela dagen. Var med henne och jobbade sedan var vi och handlade lite. Jag köpte hemma spa grejer, ansikts peeling, ansikts mask och body butter. Det behövs nu när klimatet ändras och huden blir så torr. När vi kom hem la jag mig i mosters bad med ansiktsmask, filade fötterna och bara låg och njöt. Kände mig så frasch efteråt. Jag varken rökte eller snusade på hela dagen också, kände mig så nyttig. Och efter badet åt jag kiwi, var typ år och dar sen jag ätit det innan dess. As god var den, inte sur (som kiwis ofta kan vara) och alldeles lagom mjuk och färsk. Drack även Rooibos te, det är ett rött te från någon afrikansk planta. Jätte gott var det, och det är nyttigare än vanligt svart te. Det var riktigt mysigt att vara hemma hos moster, händer inte allt för ofta. Hon bäddade upp en tjock uppblåsbar madrass i stora rummer. Hundarna blev glada och trodde visst att det var till dem. Jacko, mosters papegoja, satt och tittade på mig och försökte vissla någon melodi. fast jag tror nog att han ville äta upp mig. Läskiga djur det där, fåglar.

Den 25de var vi och grattade pappa på 60-års dagen. Tänk att han är 60, det känns inte som det, 50 max. Vi firade honom hemma hos Lina med fika, Delicato såklart. =o) Vi tittade på gamla filmer på Emmie från när hon var liten. Jag var med på en av filmerna vi såg, fy vad hemskt det är att se sig själv på film sådär. Speciellt när man springer omkring som en galning och försöker busa med hunden som bara ignorerar en. Fast en gång jagade hon mig till vardagsrummet. Fast det bästa var Elin. Jag skratta så tårarna sprutade. Så gullig hon var. De var på någon lekpark så skulle hon gå över en broliknande sak men vågade inte. Inte så kul om man inte ser filmen, men kul var det. Hon kom trots allt över till slut i alla fall. Modig flicka det där! =oP

Annars så har jag jobbat i veckan. Igår var det kaos, och jag var så jävla arg på muppen uppe i repan. Vad är det för fel på vissa folk? Orkar inte förklara vad som hände men PUCKO säger jag bara. Idag var det desto bättre. Har kärat ner mig i ett nytt fik, eller vad man ska kalla det, på Arlanda. Kommer inte ihåg vad den heter nu. =o( De säljer smoothies av alla de slag. Jätte goda. Jag har provat tre av dem nu och blivit frälst. Jag provade även en "nyttighets" muffin. Det är det som är så bra med stället, de har bara nyttiga saker. Undra vilken smoothie jag ska köpa imorgon?


Kommentarer
Postat av: krickan

Hade du sånna gurkor på ögonen också? =P vill du fila mina fötter också..har för mig att fötter kan va det bästa du vet ;) Nyttighets saker låter inttressant..va nog längesedan ja åt nått sånt :D

2008-11-27 @ 21:12:56
Postat av: Till Krickan

Nej, inge gurkor på ögonen. De e töntigt! Jag vill inte ens titta på dina fötter, fötter e äckliga. Haha... Jag tror att du aldrig någonsin har ätit nått nyttigt. =oP

2008-11-27 @ 22:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0