Längtan

Usch nu är snön här. Förut gillade jag den. Det var i för sig på den tiden då jag byggde snögubbar, gjorde snöänglar och åkte pulka. Var ett tag sen tyvärr. Nu får jag nästan ångest över snön. Min bil vill inte alls som jag vill när det är halt ute. Fick nästan panik när jag kom med tåget nerifrån landet och märkte att det snöade på hemmaplan. Det gick tack och lov ganska bra. Var bara i spegelbacken hemma det slirade lite. jag fasar för den dagen det blir sådär glashalt som det var när jag for ner i diket. Huga! Det var inte kul.

Nu när snön är på ingång så känns det mer och mer rätt med Nya Zeeland. Jag är nästan 100 på att jag åker nu. Jag ska bara ta mig i kragen och fixa. Någon som vill komma och hälsa på i så fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0