Scrambled eggs

Mat Tina släng dig i väggen, här kommer jag. Måste säga att jag är sjukt bra på att freebasa i köket. Jag kör lite den här processen att koka soppa på en spik. Haha. I kväll blev bas ingrediensen ägg. Sedan slängde jag i lite skinka som jag klippte i småbitar. Efter det rotade jag lite mer i kylskåpet och hittade sweet and sour sås, chilisås och någon fond. Hällde i det också och vispade runt med lite mjölk i. Gott som som bara den blev det. Är sjukt nöjd. Synd att min kära far hellre ville äta gröt. =o/ Men men... Desto mer till mig.

Dagen började med att jag försov mig. Vaknar av att pappa kommer in och frågar om jag inte skulle jobba idag. "Jo", svarar jag och far upp ur sängen. 7.10 var klockan ungefär. Bra där, då skulle jag redan ha varit på jobbet i 10 minuter. Var på jobbet vid 8.30, som tur var så var det lugnt idag. Bara tre mötesrum hade jag och bara en fika som behövde lämnas. Sedan hjälptes vi åt också med sysslorna. Jag och Annika var upp i launchen och julpyntade idag. Tack och lov var det bara en tomte jävel som fick följa med upp. Annars hade vi julgranskulor (silvriga och vita) i en glasskål med blingande ljusslinga. Fint blev det. Nu är det inte långt kvar till jul och ångesten börjar komma krypande. Kan vi inte bara avskaffa julen?
Annika och jag var även iväg och skulle köpa dammsugar munstycken då kom Bobbo på att vi skulle beställa med oss kinamat till lunchen. Sagt och gjort. Blev en riktig lyxlunch idag, 105 spänn.

På lunchen kommer högsta chefen in (eller om hon e mellan hög, inte fan vet jag) jag ser hennes blickar på mig. Sedan säger hon till Annica om de kan prata två minuter. Självklart ville hon påpeka att mina piercingar var tvugna att avlägsnas. Hallå kvinna, jag satt i rummet, jag har öron och mun och en hjärna, jag förstår vad du säger. Fast till Annika sa hon att hon inte ville genera mig inför alla i matsalen. Jag börjar bli så jävla less på deras tjat. Snälla vi lever på 2000-talet, var och varannan människa har piercingar.
Förstår inte att ett företag som vill vara framåt, nytänkande, orginella och jag vet inte vad mer de pratade om på mötet vi var på för ett tag sedan. Så kan de inte acceptera några piercingar i ansiktet. Jävla bakåtsträvare. Varför inte bara ta tillbaka gilliotin, ingen rösträtt för kvinnor och börja göra maten över eld?
Vad spelar det för roll om jag har mina smycken? Jag gör inte något sämre jobb för det och det är ingen gäst som klagat. Egentligen förstår jag inte varför jag är kvar på det där företaget. Man ska väl lämna ett skepp som sjunker. Det är så mycket dåligheter nu och jag blir bara förbannad. Och dessa människor som tror att de är bättre för att de sitter bakom ett skrivbord, det är ju knapt så de hälsar på oss andra och speciellt inte om du bara är extra anställd. Men men... Det är ju så det är på stora företag; pengar, siffror och tävla med de andra är det som gäller.

Just det! Naked juice bar heter stället jag skrev om som har de goda smoothisarna. Det hela började tydligen på en strand i Australien. Vi tackar och bockar (niger) för att det kom till Sverige.
Idag provade jag en ni smak, Strawberry Crusher, ingredienserna i den är jordgubb, färsk mynta, äpplejuice och is, så den var lite blaskigare än de jag provat tidigare som inehållit yoghurt. God var den ändå, påminde lite om lemonaden vi drack i Libanon och Palestina med mynta i. Gott gott! Bobbo gjorde dock sura miner när hon smakade den.
I morgon får jag lura med mig Merja dit eftersom Annika inte jobbar. Undrar vilken smak jag ska ta imorgon?



Kommentarer
Postat av: krickan

hmm..knas för dig det där på jobbet =( det där har jag hört i 3 år på hotell o restaurang om och efter det också..synliga saker så får man inte ha, sen får man säkert det på vissa ställen beroende på vad man gör. Är ju inte direkt så att du står mitt i köket och fixar maten till alla gästerna..så ja förstår inte varför hon gnäller om det! Den där smaken lät intressant faktiskt..hur många olika finns det och hur många har du testat?? nu ska ja se på film =) maten som du fixade hos din pappa lät good också ju :)

2008-11-29 @ 05:10:44
Postat av: Till Krickan

Jo, de e ju så i restaurangbranschen, men de har väl me bakterier å så att göra. Men snälla, jag står å viker handdukar nere i källaren å ibland lämnar fika till mötesrummen. Dom e så jävla kinkiga! Det finns 9 olika smoothisar och jag har provat 5 av dem. =o) Jo, maten hos pappa blev god!

2008-11-29 @ 14:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0