Vinterland

Vy från vardagsrummet


Nu är vintern här på riktigt. Med risk för att bli tjatig; men jag måste berätta en sak om backen igen. 
Igår när jag skulle åka till Camilla så stod det en traktor med diverse tillbehör mitt i min halk-becke. Jag var redan en bit ner i backen och hoppades på att traktorn skulle flytta på sig, men icke. Inställd på att jag aldrig skulle klara det la jag i backen. Det gick hur bra som helst. Jag backade upp för halk-backen! 
Problemet kom dock när jag skulle vända. På ett ställe var vägen lite bredare så jag svängde runt en bit. Sen var jag tvungen att backa lite. När jag skulle framåt igen så slirade jag bara. Med bilen ståendes tvärs över vägen satt jag och hoppades att det inte skulle komma någon och smälla in i mig. På vägarna ute på landet kör folk inte försiktigt. Tack och lov så kom det ingen. Jag gjorde ett nytt försök, backade lite till och svängde lite på hjulen. Jag tog mig loss! 
Drygt var det att behöva åka igenom Knivsta och runt allting för att ta mig hem till Ewa. Snön vräkte ner och jag såg nästan ingenting. Man blir ju helt yr av alla snöflingor som kommer farandes mot rutan. 

Uppe hos Ewa kom det cirkus sex hundar och skällde ut mig innanför dörren. Jätte söta jourhundar hade Ewa fått hem. Stefan, Lill-Jimmy, Jonas, Camilla och Ewa satt och spelade spel. Det blev många diskussioner om reglerna och vem som skulle slå. Roligt var det och vi fick många skrattattacker den kvällen, speciellt jag och Camilla. =o)

Idag var vi upp till hästarna en sväng. Lite sugen blev man på att ta en ridtur i nysnön men jag var verkligen inte klädd för det. Får bli en annan dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0