Uppdatering

Det har i för sig inte hänt så mycket sen sist.

Idag har jag haft en riktig häst dag. Började tidigt i förmiddags med att åka till Camillas stall. Jag, Camilla och Anna gav oss iväg på hästarna (Anna satt i för sig bakom sin häst å kärran) i den vackra höstdagen. Vi skrittade och värmde upp sedan var det bara full fart frammåt som gällde. Hassel (som jag rider) galloperade som en tok, han som annars är så svår att få igång i gallop. Vi tävlade upp för backen och för omväxlings skull så vann Fuxen och Anna. Kan ju faktiskt bero på att de låg mitt i vägen så vi andra inte kom förbi. Haha! Vi travade enda hem för vi behövde inte skritta av hästarna. Hemma på gården stod två stuntis-tjejer och väntade. De skulle rida en sväng för första gången på Hassel och Bud så de fick skritta av. Jag och Camilla begav oss hem till Tommy (hennes pappa) och farmor, Märta och blev bjudna på lunch. Efter det provkörde vi Tommys nyinskaffade fyrhjuling. Roligt! Camilla och jag racade i skogen.

Eftersom min storasyster inte riktigt var på topp idag ringde hon och frågade om jag kunde hjälpa Emmie på ridskolan. Moster som man är ställer man såklart upp, så det var bara att hoppa in i bilen igen och åka vidare till nästa stall. Camilla och hundarna följde också med. Jag sprang rund med Emmie och hästen hon red i ridhuset. Okej, jag ska inte ljuga, jag gick mest men det lät bättre med att skriva att jag sprang. Emmie var jätte duktig, jag är så stolt över henne.

Jag är även riktigt stolt över mig själv som kom iväg och red ut själv på Hassel för några dagar sen. Han brukar nästan aldrig gå själv och jag har aldrig ridit ut på honom själv innan. Han var lite bongstyrig i början, precis när vi skulle gå från stallet tvärvägrade han och försökte vända om, jag skänklade på och vände om honom. Sen vad det bara att skänkla på och ligga på honom lite. Det gick hur bra som helst. Han var jätteduktig!

Mycket hästsnack här känner jag. Men det är ungefär det mitt liv består av just nu, stallet, hästarna, Camilla och Anna. Men lite annat har jag även hunnit med i veckan. Jag har skjutsat mina syskon till och från skolan och lillbrorsan till träningen. Inte alla dagar förståss men några.
Jag, mamma och moster var och tittade på kabaré i Märsta. Det var lärarna på Kulturskolan som upträdde, men gamla danslärare var med bland andra. Det var trevlig att komma iväg på lite kulturellt äventyr. Det är något jag verkligen kan sakna från Fränsta, när vi skrev tidning och sprang på diverse konserter, teaterföreställningar och allt annat roligt vi gjorde.

Min syster Lina fyller år i slutet av oktober, vi grattade henne i förskott med att överraska med en valp. Moa, som valpen heter, döpt efter mig fick hon. Lina blev så förvånad när vi kom med valpen och jätteglad blev hon. Vi har även vart iväg och grattat mitt kusinbarn, Patrik som fyllde 20 år. Kul att träffa lite kusiner och deras familjer. Händer ju inte så ofta tyvärr.

Ja, annars har det väl inte hänt så mycket. Var hem till Brellan en sväng och drack lite vin, prata lite, sjöng lite och dansade lite. Annars har det varit mest stallet som varit i focus.

Imorgon är det en ny dag på hästryggen, då ska vi rida runt "flyan". Hoppas det blir bra väder!

Bilden är från en härlig sommardag.

Kommentarer
Postat av: sara

skritt och galopp, jag orkar inte mer. häst är ingen fest, inget kul mest jävligt ful.

skriv om något kul, moa oscarsson

2008-10-14 @ 21:27:39
Postat av: Moa..

De e ju de mitt liv består av just nu. =oP Kan ju inte börja hitta på! Å Lindqvist heter jag faktiskt. =oP

2008-10-15 @ 05:22:04
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Jaaa för Oscarsson dög ju inte längre! :)

2008-10-16 @ 21:32:33
URL: http://yvonneoscarsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0