Bra jävla match!

AIK  - WINGS – 2- 3 *moahahaha*

Jäklar vilken bra match det var idag. Hela familjen, förutom pappa, var iväg och tittade på när lillebrors lag, Wings, mötte AIK på deras hemmaarena. Första perioden var lite halvseg. I andra gjorde AIK ett mål i 16de sekunden eller något men det tog inte lång tid innan Wings kvitterade. AIK tog ledningen igen men Wings kvitterade än en gång och sedan gjorde de ett tredje mål. Det var en väldigt jämn och spännande match. Min lillebror gjorde ett mål, men det gilldes inte eftersom dommarjäven missade att det blev mål, men alla andra såg typ det. Skönt att AIK åkte på stryk iallafall. =o)
Min familj skrek mest av alla, som vanligt. Ibland kollar de andra konstigt på oss, men vi bryr oss inte. På hockey ska man skrika och så är det bara.

Det är så roligt att se grabbarna när de spelar och att de har utvecklats så mycket. Lite skillnad från när de var fem och tröjorna hängde ner till knänen, men ack så söta de var då.

Igår var det cup i Spånga, riktigt duktiga var de även då. Den första matchen de spelande van de med 8 - 0. I den andra matchen spelade de lika 2 - 2. Tredje matchen van de med 3 - 2. Fjärde och finalmatchen van de med 3 -2 i sudden death, helt sjukt spännande match.
Min storasyster är för övrigt den bästa shearleedern som finns, hon skrek och klappra omkring med sina klackar. Jag försökte hänga på men var för sjuk för att orka med i hennes tempo. Och vilken rackare hon är på att svära: "bra jävla skott", "bra jävla mål", "bra jävla pass", "bra jävla målis", slank ur hennes mun titt som tätt, och jag bara satt och garvade.
Mamma sa åt henne att man får ju inte svära framför barnen, både Emmie och Abbe var med.

– Jag får svära hur mycket jag vill, jag är över 18 och bestämmer själv, Emmie och Albin vet att de inte får svära, när de är över 18 får de svära hur mycket de vill, svarade hon, följt av ett "bra jävla skott"!

Lina och Emmie åkte hem innan finalmatchen. Jag, mamma och Abbe åkte på en lite utflykt hem till moster Marie och Kjell innan den sista matchen. Det var riktigt roligt att se dem, det händer ju inte så ofta tyvärr. Vi fikade lite där och tittade på kort på mina kusiner, Magnus och Daniel. Sist jag såg dem var väl på mammas och Jonas bröllop och det var ju inte igår precis. Skulle vara kul att se dem och deras familjer. Barn och grejer har de ju skaffat sig.

Innan Tims match idag var hela familjen, förutom Tim och Jonas, med till Emmies ridskola. Den här dagen skulle de rida ut och jag fick den stora äran att leda Emmie och hästen Thunder. Fast nog fick jag tjata lite först innan Emmie gick med på det. Svettigt blev det när vi gick upp och ner för alla backar, stock och sten. Jag hade klätt på mig på tok för mycket kläder eftersom jag trodde att jag skulle bli sittandes och bara titta på när de red runt, runt på volten. Istället fick jag lite motion och friskluft, men det var ju trevligt det.

I onsdags hjälpte jag Camilla att slänga upp det sista höet på loftet. Det blev riktigt fullt där uppe och jag fick agera en mänsklig höpress, jag slängde mig på höet och knuffade och sparkade ut det så långt in det bara gick. Det ska bli spännande och se sen hur många kilo hö vi jobbat med i sommar. Camilla väger allt hö innan hon ger det till hästarna så när de har ätot upp allt hö som finns på loftet så ver vi hur många kilon det var. Kommer dock ta sin lilla tid, men vi väntar med spänning. *haha*

På torsdagen tog vi hem hästarna. jag red Hassel och Camilla körde Fuxen med Bud på släp. De blev så glada när de fick komma hemm till sitt nystädade stall. Som jag faktiskt städat. *stolt* Camilla och Ewa var iväg och skulle besikta Ewas valpar, guu va söta de blivit för övrigt, jag åkte upp till stallet i förväg eftersom jag skjutsat Elin till skolan och tyckte det var onödigt att åka hem så länge. Eftersom jag inte hade någonting bättre för mig så städade jag hela stallet och skurade hästarnas hinkar och fyllde på med nytt vatten.
Bildbevis finns på min bilddagbok: http://eskimoa.bilddagboken.se

På kvällen kom Angelica och hämtade mig och när hon kom hit upptäckte vi att hon hade pungtering på sitt högra framdäck. Så det vara bara till att meka bil. Potti kom och hjälpte oss. Han tyckte att jag var slarvig med min bil så han hjälpte även mig att byta lampa på min bil sedan fyllde vi på någon vätska av nått slag, fråg mig inte vad, det var tydligen viktigt. När vi var klara med det åkte jag ock Angelica iväg och köpte tangentbord till hennes dator. Vi bestämde att vi skulle äta hemma hos henne och hon kom på att hon hade potatis hemma, "jag älskar potatis", sa jag, och Angelica började asgarva. Jag vet det låter inte ett dugg roligt när man skriver det här, men just i den stunden och på det sättet vi sa det så var det roligt. Jag och Angelica brukar ju för övrigt kunna skratta åt de mest sjuka sakerna som ingen annan skulle tycka va roligt. Potatis blev det iallafall, jag tillagade min på libanesiskt/palestinskt vis, skurna i pommesfrittes style och stekta i mycket olja, Angelica körde gammal hederlig svensklagad potatismos. Till det blev det "swedish meatballs". Vi hyrde två filmer på ICA för 39 kronor, en amerikansk som utspelade sig i Las Vegas och hette 21. Den andra var en svensk kriminalfilm och hette Irene Huss - Glasdjävulen eller något liknande. Båda filmerna var bra tycker jag. Ska leta upp fler av den där Irene Huss, den finns i flera delar (eller vad man nu ska kalla det) lite som Beck.

Annars har det väl inte hänt så mycket i veckan. Förra helgen var jag ut med Angelica. Gamla hederliga Kung Carl blev det. Kanske inte Sveriges roligaste hak men vi träffade gamla skol och klasskompisar och det är ju alltid kul. =o) Jag och Angelica hade iallafall asroligt bara vi två också.

Nästa helg kanske jag ger mig ut på nya äventyr. Det visar sig!
Ha det så bra gott folk!


Kommentarer
Postat av: forspilld

sorgen som var då, när man visste var man hörde hemma... när man knappt orkade andas... det var bättre

2008-09-22 @ 23:27:07
URL: http://forspilld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0