Repris

När jag väl hade samlat mod till mig för att ge mig ut i trafiken igen så gjorde jag om samma sak igen, körde vilse! Jag skulle åka hem till A-M och hade ritat ut  vilken väg jag skulle köra. Satsade på de större vägarna för att jag tänkte att de skulle vara svårare att illa bort sig på. Men med stora vägar kommer även fler filer, fler bilar och färre småvägar att ta in på OM man tappar bort sig. Jag hamnade långt åt helvete ifrån var jag egentligen skulle! Efter att ha irrat omkring ett tag, kört sönder bilen och blivit nästintill galen körde jag in vid en kiosk. Blygsamt drog jag fram kartan för expediten bakom kassan och frågade om hon kunde hjälpa mig. Där jag var fanns inte ens med på min karta men hon frågade vart jag skulle. Hon förklarade hur jag skulle köra men sedan fick hon telefonen och bad en annan ta över. Båda var indier, den första kvinnan hade jag inga problem med att höra vad hon sa, men den andra! Hon pratade för det första väldigt fort och bröt på indiska av allt hon hävde ur sig förstod jag "motorway", "very easy"... Jo tjena du! Inte såå jävla easy va. Tack och lov han den andra lägga på och skrev ner hur jag skulle köra. Det gick relativt bra efter det. Thank you India!

Hemvägen gick fan så mycket lättare. A-M ritade ut en annan väg till mig, med fler småvägar. Jag stannade till flera gånger för att försäkra mig om att jag var på rätt väg. En liten tabbe gjorde jag och fortsatte på en väg när jag egentligen skulle svängt av. Jag skulle ha svängt ner mot ett trafikljus som jag sedan skulle svänga in höger efter, men vägen jag körde på kom ändå ut på den vägen så det var bara att svänga höger och sedan vänster vid trafiklyset. Istället för två timmars bilfärd, som det tog att köra dit, så var jag hemma på cirka 15 minuter.

Nu vette fan om jag någonsin vågar ge mig ut i trafiken igen. Och jag som ska på möte på torsdag. Tror jag liftar dit fan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahha, Moa du e galen

2009-04-22 @ 17:03:42
Postat av: Moa..

Tycker vem??

2009-04-23 @ 08:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0