Salt & vinäger chips till middag

  Så var man helt ensam denna natt. Mark åkte iväg imorse till jag vet inte vart och Nicky och barnen kommer tillbaka imorgon. Jag var iväg på en långpromenad på kvällen. Gick hela vägen till Max skola och förbi vid Frankies kindy, runt och förbi skolan igen och tillbaka till bron över motorvägen. Gick nästan vilse idag igen, men har lite bättre koll på stället nu. Food Town gjorde så att jag visste exakt vart jag var! Gick in och köpte mig en Cola Zero och en påsa med salt och vinäger chips, plus lite annat mer eller mindre onödigt. Dom är beroende framkallande de där chipsen! När jag kom hem igen slängde jag i mig hela påsen till middag. Eller jag slängde faktiskt inte i mig den, satt och små åt av den i säkert flera timmar. Har mest bara suttit vid datorn resten av kvällen, förutom när jag var upp och dansade lite Shakira moves. ;o) Sitter och stjärnmärker alla, nästan iallafall, låter på min iTunes lista. Kul hobby va?
Imorgon börjar jag jobba. Får se vad jag hittar på med de små liven. Ska bli kul och samtidigt lite skrämmande. vad ska man göra liksom? Nog för att jag vet att jag säkert kommer på något, så barnslig som jag är, men tänk om de tycker att jag är astråkig. Nåväl, det får morgondagen utvisa.
Hade jättesvårt att sova natten som var, och kommer med all sannorlikhet ha det inatt också. Det är typ storm här och det är två dörrar intill där jag bor som står och knarrar när det blåser på dom. Jätte irriterande ljud! Trodde först att det var ett träd som skrapade emot taket. Och idag hade jag gett mig fan på att jag skulle få bort åbäket oavsätt om det hörde till oss eller grannen. Men till men stora besvikelse såg jag dessa dörrar och förstod att det var dom som gav ifrån sig detta fruktansvärda ljud. Satte in öronproppar och då försvann knarrandet, tack och lov, fast då fick jag ju ligga och lyssna på min tinitus istället. Jag vet inte, men det känns lite som att välja mellan pest eller kolera. Eller vad säger ni?
Nu ska jag iallafall göra ett försök till att gå och lägga mig. Godnatt! (Fastän det är mitt på dagen för er!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0