Test-packat!

Jag har nu rensat ur min garderob. En full sopsäck ska väck. En halvfull med kläder som syrran får ärva / ta om hand tills jag kommer hem igen, däribland två av mina djurgårdströjor. Lite ångest jag fick när jag insåg att jag absolut inte kan ta med mig allt jag vill ta med mig. Skorna har jag också sorterat. En bärkasse full med skor som ska kastas / skänkas till bättre behövande sen har jag ytterligare en halvfull kasse med skor som ska kastas.
Nu har jag en fullproppad reseväska, en meter hög och en halv bred, med bara kläder. Och jag har inte ens packat ner skorna än! Jag kommer aldrig få plats med alla mina saker. Jag har verkligen jätte svårt för att lämna några skor hemma, men jag MÅSTE! Vill verkligen ta med Libanon-bootsen, men tyvärr blir de nog kvar i Sverige, tänker dock INTE kasta dem. Jag älskar verkligen de stövlarna, det syns tyvärr. De har verkligen blivit mina party-stövlar, lite kantstötta, sliten klack och börjar flagna typ. Men jag måste få krama om dem när jag kommer hem igen, så de kan inte kastas. Sedan har jag mina "kärleksbarn" ifrån USA. Har inte använt dem på as länge för de måste klackas om. Men jag kan bli lycklig av att bara titta på dem. Jag verkligen ÄLSKAR dem också, tror märket heter Doll House, hur gulligt är inte bara det liksom?
Hade iallafall tänkt att ta med mig ett par andra favoriter. Mina svart-vita stövlar med lack på tån och bak i hälen. Kanske inte låter så snyggt, men jag  gillar dem.  Tänkte också ta med mina vanliga svart stövlar som man kan ha mer till vardags och även ett par bruna. Sen blir det nog ett par vita och ett par svarta gympadojor och mina svarta tygskor med stjärnor.
Hur allt annat ska få plats har jag inte klurat ut än. Av någon konstig anledning så tar ju alla dessa småsaker, som man tror inte ska ta någon plats alls, en jävla massa plats. Smycken, krämer, smink, duschpartiklar - och andra meningslösa saker. Eller mina smycken är förvisso inte meningslösa, det är ett måste för mig, känner mig naken utan.

Kartonger måste jag ha tag på! Ska packa ner allt som blir kvar hemma så att det inte slängs. Det blir typ böcker, MINA SKIVOR (kärlek), fotografier, de få kläder som blir kvar (ridkläder bl.a), papper och annat koliox. Mina gosedjur kommer behöva en egen kartong, om inte två. Kommer sakna mig stora Nalle. Fast honom behöver Lucifer, som han trampar på den där nallen, han skulle ju bli helt förstörd om jag tog Nalle med mig.

Hoppas min syeteryster gör ett kolage i en liten ram med min kära familj, som hon gjorde när jag flyttade till Norrland, som jag kan ta med till NZ. Kommer sakna dem! Ett år är lång tid och man kommer inte kunna prata i telefonen så ofta. Jag har kommit på att jag ska börja brevväxla med folk. Det är ju helt fantastiskt! Med papper, penna, klistermärken och helst matchande papper och kuvert, gärna lite töntigt. Vem vill bli min brevvän? Finns risk att jag säger upp kontakten om ni inte skickar ett enda litet vykort på ett år medans jag är borta. Bara så att ni vet!

Nu ska jag sova en sväng. Ska passa Abbe imorgon så att hans mamma kan få gå till praktiken och knyta lite blommor. Får passa på att pussa på mina små ögonstenar medans jag kan. Inte för att de gillar att pussas, men det kan man inte alltid ta hänsyn till. Vill jag pussas så gör jag det!

Godnatt-pussar till er alla från - ja, bara mig.

Kommentarer
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Hejsan..

Näe haha jag har inte mc-kort.. TYVÄRR.. har inte råd o rork.. men skulle väldigt gärna vilja ha, men jag får nöja mig med o åka :P



haha de e de ända som jag aldrig kräks upp när jag äter typ.. kräks av de mesta o för de mesta.. men inte stekta championer :D haha...

2009-04-03 @ 08:38:59
Postat av: Mammi

Moa! Barnen på förskolan tackar för dina snabelskor, haha! Och shikita kassen, puss.

2009-04-09 @ 20:27:15
Postat av: Mammi

Vet inte vart min kommentar tog vägen men... barnen på förskolan tackar för snabelskorna, och shikita kassen, haha! puss

2009-04-09 @ 20:31:10
Postat av: Moa..

Haha... Din kommentar va ju me första gången. =op Va bra att de blev nöjda. =o)

2009-04-11 @ 15:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0