Monster - Änglar

I morse ville jag bara vända på klacken, gå tillbaka till mitt Kino och lägga mig igen, när jag kom in i huset. Insåg ganska direkt att det var (först bara ett) två månster jag hade att handskas med denna morgon. Den ena låg under sängen och sa bara "eeeh" till svar när jag frågade någonting och precis innan det var dags att åka låg den andra och skrek på golvet.
Som jag skrev i föregående inlägg, vissa dagar är bättre än andra. Idag var en mindre bra dag! Har suttit barnvakt ikväll och då var de mest bara vilda och did'nt pay attention at all (säg gärna vad det heter på svenska, har funderat 5 minuter nu. FOR REAL!) till vad jag hade att säga. Lite fick jag lov att skälla på dem innan det var sängdags. Haha! Tänkte skriva bedtime, but did'nt. När de väl låg i sängen och lös som de klaraste små stjärnor så glömde jag bara bort allt. Allt tjafs, allt bråk, tårar och skrik. Där låg mina små änglar som de sötaste små smultron jag vet. KÄRLEK! säger jag bara. När jag stoppar om dem om kvällarna och pussar deras små kinder, då är jag lycklig. Får en stor klump i magen/halsen/hjärtat och tårar i ögonen när jag tänker på att detta en dag kommer ha ett slut.

All min kärlek till Frankie och Max som (för det mesta) förgyller mina dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0