Party and weird dreams

Dålig uppdatering på den här bloggen tycker jag. Skärpning!

Vad har jag gjort sen sist då? I helgen blev det mer fest än planerat. Jag och Jossan övervägde faktiskt om vi skulle festa överhuvudtaget. Vi kom fram till att vi skulle gå på förfesten i Parnell iallafall. Träffa folk och mingla lite sedan styra klackarna hem till mig och bara ta det lugnt. Jo men tjena! Tror ni det blev så eller? I flaten var det ett jävla drag och när det var dags för resten av packet att dra vidare in till stan så ville de promt ha med sig Jossan och mig. jag erkänner att vi inte var så jätte svårövertalade. Vi knatade med sista gänget som lämnade flaten. Ended up at Carpark. Det var hel galet och Ida bjöd på en enmans show uppe på scenen. Trodde aldrig att vi skulle få henne där ifrån. =op Men någon lyckades tydligen (tyvärr) och vi vandrade vidare till Provador, stället som jag hatar över allt annat. Varje gång jag hamnar där blir jag ständigt påmind om varför jag hatar det. Alltid är det något jävla drägg som ska stöta på en.

Insåg att jag inte skrivit om Hannas b-day party förra helgen. Det var också grymt! Ni ska bara veta hur galet det kan bli när man stänger in åtta förfriskade bridar i ett hus. Big Brother släng dig i väggen säger jag bara. ;o) Ska fan lägga upp bilder på min FB, även fast "alla" sa att man inte fick. =op Jag får!

Jag har haft så märkliga drömmar. Drömt att jag varit tillbaka i Sverige med värsta paniken över att vara där. Flera mornar har jag vaknat upp precis när klockan ringt. En morgon var riktigt creepy, precis när jag sträkte mig efter telefonen så ringde den. En natt (efter att jag, Jossan och Sara suttit och diskutera resor m.m) drömde jag en sådan konstig grej. Vi satt och snacka om resor. Jag och Jossan ville till Wellington och Sara som redan varit där hade ett jätte bra tips.
"Ja, men det finns en jätte bra under ground walking bridge till Wellington ifrån Auckland", sa hon. Skit bra sa vi, vart går den ifrån?
"Den går ifrån Jossans badrum", var hennes svar. Det roliga är att i drömmen tyckte vi inte alls att det var konstigt att det gick en gångbro, under marken, hela vägen till Wellington och den gick ifrån Jossans badrum. Hur naturligt som hellst juh! Hahah...

Idag är jag riktigt sliten. Jag och Jossan vaknade klockan fyra på eftermiddagen. Fast vi gick å andra sidan och la oss vid sex på morgonen. Min förkylning är inte direkt bättre efter gårdagens bravader. Jag behöver nog lite (eller as mycket) aloevera, som mamma säger. Min mamma är en vis kvinna och även om jag driver med henne väldigt mycket om hennes "hokospokus" varianter, så tror jag faktiskt på dem.

Mer aloevera åt folket! Nu ska jag gå och köpa Salt & Vinäger chips, sen ska jag bänka mig i soffan och kolla på NCIS kl 8.30. Jora, man har ju sina rutiner som man måste följa. ;o)

Kommentarer
Postat av: D'ida

asså fan jag måste ju börja ta betalt om jag ska fortsätta med sånna enmansshower! haha :D

2009-08-09 @ 11:49:39
URL: http://idascorner.blogg.se/
Postat av: D'ida

asså fan jag måste ju börja ta betalt om jag ska fortsätta med sånna enmansshower! haha :D

2009-08-09 @ 11:54:14
URL: http://idascorner.blogg.se/
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Ja du Moa... Klok gumma den där mamma hahah!

2009-08-09 @ 21:00:20
URL: http://Hmmm
Postat av: nisse

hej moa boa

lite gladare kan man bli av att kolla på

www.overhogdal.se efter allt salt och vinäger

alla bilder med fisk har jag tagit ( nästan )

eller www.seahundochkatt.se (där blir min katt smulan veckans bild lite då och då ).nu ser man dessutom framemot friidrotts- vm kul. kram

2009-08-14 @ 17:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0