Smelly place

Helgen i Rotorua var helt fantastisk! Går inte att förklara, bilderna säger mer än ord. Hade jävligt kul med Jossan och i lördags kväll höll vi på att spåra ur helt. Vi bara satt och garva, jag vet inte hur länge, vid köksbordet. Det var egentligen inte så as kul som man kan tro. Men övertrötta som vi var så gick det verkligen inte att sluta.

Vi var jävligt effektiva eftersom vi ville få ut det mesta av våran helg, så inget festande och upp tidigt på morgonen. Lördagen började med ett snabbt stopp på i-site (turist info) där plockade vi ut biljetterna till Wai-o-Tapu och Waimangu volcanic valley som vi bokat via nätet. As coola ställen båda två, kokande lera, lava, vatten i alla möjliga färger. Och jävlar vad vi gick. Jossan lurade med mig och Rob på ett off track också. Trode attg jag skulle dö! Uppförsbacke och 177 trappsteg. Utsikten var fin, men så inte värt det. Kvällen avslutades på Polynesian spa. Så skönt! Sedan blev det hemma kväll med tacos och glada vänners sällskap. Haha!

Söndagen startades också på i-site. Där bokade vi in Buried village of Te Wairoa. Har tyvärr inte några bilder ifrån det, min kamera hade dåligt batteri och jag ville spara till vårat andra inbokade event, horse trekking! Men Jossan har bilder från det, som jag ska få senare. Stället var as häftigt men jag var så i extas för vi skulle rida senare så jag kunde inte riktigt koncentrera mig. Det perfekta avslutet på den underbara helgen blev på Paradise vally. Jag, Jossan, två ledare och fem galna arabiska killar gav oss ut på vidderna. Jag fick den största hästen i stallet, Solix, som var cirka 1.70 i mankhöjd. Hon var ganska ny på stället och rädd för de andra hästarna så hon hoppade mest runt när de andra kom för nära. Killarna var helt tokiga så det hände tyvärr ganska ofta. Jag bara satt och önskade att någon skulle trilla av, det hände aldrig men var bra nära för en kille. Lycklig var jag iallafall och galloperade ifrån de andra lite då och då och bara njöt av varje minut. Tills killarna racade upp i baken och förstörde mitt moment. Jag skällde på dem några gånger. Dock inte på arabiska, det borde jag ha gjort.

Väldigt imponerad blev jag av Jossan som faktiskt red för första gången. Men vi hade nog fått ut mer av vår ridtur om det bara var vi. Fast åste erkänna att det var väldigt roligt att kolla på killarna och deras hästar som bara for upp och ner för kullarna. I stallet där vi var stod även en av stjärnorna ifrån Sagan om Ringen, hon/han var dock ute på bete. Vi fick en liten skymt av henne/honom och polarna när vi var ute och red. Vet tyvätt inte vilken av hästarna i filmen det är, en grå-vit, kanske alvens (som spelas av Liv taylor)?

Nu måste jag avsluta det här. Hade velat skriva mer om, Ben, fåret och de andra busarna Rob bodde med, men har inte tid. Jossan kommer och plockar upp mig snart. Det är dags för den obligatoriska fikan som varje au pair bör hinna med minst en gång i veckan. Ska lägga upp lite bilder här senare, för er som inte har Facebook!

Cheers mates!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0