The Gaze

Jag är nu lite närmare mitt mål till att hitta metal-vänner. =oD

Igår var vi på en live spelning på Dogs Bollix, en "Irländsk bar" (de kallar typ alla barer som serverar Guiness och Kilkenny för Irish bar här) som inte ligger alldeles så jätte långt ifrån där jag bor. Det var Abby som ville se bandet Plum Green, hon hade tydligen hört någon låt med dem på radion och "fell in love". Dom var helt okey, kvinnlig sångerska med en härlig röst. Hon påminnde lite om sångerskan i Cranberries, men låtarna liknade varandra lite för mycket tycker jag, så blev lite tråkigt att lyssna efter ett tag. Efter de spelat klart så pressenterade de ett annat band som skulle köra efter dem. Vi var ett gäng på sju tjejer och vissa ville gå och några ville stanna kvar. Jag ville stanna och kolla in bandet, och de andra stannade också. Och jag e såååå glad att jag stannade för The Gaze rockade skiten ur publiken. Så jävla bra! Verkligen so my type of music! Efter spelningen köpte jag deras skiva DIREKT, eller ne jag gick till baren och tog ut pengar först. ;o) Sen högg jag tag i första bästa bandmedlem och sa att jag ville ha skivan signad. Sagt och gjort, han grabbade tag i sina bandpolare och de signade.

Efter aren drog jag med Abby på någon hemmafest i south Auckland, det var trevligt. Träffade massa nya människor och hittade en kille som ville gå på Arch Enemy med mig (!) tog dock inte hans nummer så han kan nog bli svår att få tag på. Träffade ytterligare en kille vars brorsas tjej gillade samma typ av musik som jag, men tog inte hans nummer heller (?) En tredje kille gav jag faktiskt mitt nummer till, han bor typ ett stenkast härifrån, men vette fan om jag vågar träffa honom. Fick ett konstigt sms cirkus 10 minuter efter jag lämnat festen: Hey Moa, wanna come round tonight? I miss you already.
What?!! Dude, vi träffades nyss. Men men... Får se hur det blir.

Nu vet jag iallafall att det finns rock/metal männsikor i Auckland. Såg faktiskt tillochmed en långhårig (riktig rocker) kille på Dogs Bollix. Det finns hopp om en ännu bättre tillvaro i mitt liv här på ön. =o)





Kommentarer
Postat av: D'ida

heheheheh. moa får ragg asså ^^

2009-08-02 @ 07:18:27
URL: http://idascorner.blogg.se/
Postat av: Annican igen

Haha! jag var på jakt efter rockers idag jag med och såg iaf två, en långhårig lite läskig manson-fanatiker och en som var riktigt sa najs..

Du får kolla upp lite schyssta rockplejs att ta mig till när jag kommer och hälsar på! =)

2009-08-08 @ 12:46:06
URL: http://aliasponny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0