Tolv

Ni vet inte hur mycket jag uppskattar era brev. =o) Blir lika glad varje gång jag får ett. Förra veckan fick jag två! I genomsnitt har jag fått tre brev per månad. Så roligt att min systerdotter skriver också. Blir alltid tårögd när jag läser hennes brev. Min lilla ögonsten. Ville bara att ni skulle veta det. Mer snigelpost åt folket! Är ju självklart kul med mail och så också, men man känner sig lite extra speciell när man får ett riktigt brev. =o)

Annars då? Jo här rullar det på som vanligt, har dock varit halvt om halvt förkyld i två veckor nu, det vägrar tydligen bryta ut ordentligt och tyckt inte försvinna heller. Irri!
Igår hittade jag ett nytt favoritmärke på Salt och Vinäger chipsen. Jävlar vad goda dom var. Smällde nästan i mig hela påsen på en gång, precis innan middagen. Jag är ingen bra förebild för barn! Fast de vet ju inte om vad jag gör i mitt Kino. Ojojoj... Tänk om de bara visste exakt hur mycket godis jag smäller i mig och att jag både rapar och svär. Illa! Men som sagt, de vet ju inget. ;o)

Vilket kanonväder vi haft nu i två-tre dagar. Jag har bara gått runt och njutit. Igår gick jag på en promenix. Först gick jag till en hästaffär, som ligger inte alls långt ifrån mitt hem. Gick runt där och luktade på lädret, kollade in ridbyxor och lite andra hästprylar. Låtsades som att jag hade en häst. Hon i kassan tyckte nog jag var weird. Saknar ridningen, inte för att jag red regelbundet hemma men jag kunde iallafall göra det när jag kände för det. Jag saknar överhuvudtaget att ha djur runt omkring mig. Det ända vi har på tomten är fåglar. Jag hatar fåglar! Fast jag börjar vänja mig vid dem och matar dem tillochmed ibland, men det är bara om jag inte orkar äta upp min macka eller så.

Efter hästaffären gick jag längst New North (eller om det är Great den heter) road och letade caffé. Alla var typ stängda! Varför i helvete har man caféet stängt vid tre på dagen? Jag gick in på tre stycken och alla sa att de stängt. Till sist gav jag upp Kingsland och knatade till Hollywood café. Gillar inte det stället, äckligt kaffe och tjocka duvor, som dess utom går in i fiket! Det blev en take away latte. Har ni tänkt på att man känner sig lite viktigare när man tar en take away? Det är liksom som att; Jag har inte tid med att sätta mig ner här och dricka kaffet för jag har något viktigare för mig. Inte för att jag någonsin haft något viktigare för mig, men jag gillar känslan. Nu får ni inte tro att jag bara såsar runt här och dricker kaffe hela dagarna. Bara halva. =oP

Sol i sinne (brun inne).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0