Box-n-Kick

Kill me please! Jävlar i havet vad jobbigt det var. Jag lurade självklart med mig Antje på detta. Våran text konversation igår kväll.

Jag: Are you ging to the gym tomorrow?
A: If yoga is tomorrow morning then I will go. Maybe we see us. (tror hon menar kanske vi ses där)
Jag: I want to go on the Box and Kick 9.30. =o)
A: What else is tomorrow morning? But that sounds funny. Maybe I will come.
Jag: You should! I won't do it withoute you. There is just that and yoga on tomorrow.
A: Oh ok. I think I try it. But I have still no fitness. When is Yoga?
Jag. The yoga is after that. Well I'm not fit ether. But this is the easy one. ;o) So I see you there tomorrow?
A: Oh okay. I will see you there...

Ibland är jag väldigt bra på att få som jag vill. =oP Men det fick jag bittert ångra. I broschyren står det att det ska vara anpassat för alla nivåer. Så vart det INTE, kan jag säga. Vi hoppade och skuttade och boxade i luften non-stop i 45 minuter! Och ner på golvet och göra armhävningar och hoppa upp igen och for hit och dit.
Trött är bara förnamnet på hur jag kände mig. Jag gjorde någon grimars som han råkade se. Och självklart påpekade han det. "Om du ser ut sådär kanske du får göra dubbelt så många", hotade han mig med.
Ja, jag vågade ju inte annat än att lé efter det. När vi senre gjorde någon annan övning kom han fram till mig. Ni kan ju tro att jag samlade de få krafter jag hade kvar och gjorde precis som han sa OCH log! Han såg nöjd ut. Jag var mindre nöjd! Sedan sa han någonting i stil med; "That's how it supposed to look like, a smile on your face, lovely." Mmm... Som sagt, man vågade fan inte annat än lé. Haha.

Nu såhär efteråt, när jag ligger här i sängen och beklagar mig, så känns det iallafal bral. Nöjd! Jag pallarade mig upp klockan 8.45 på en lördagmorgon och släpade (eller jag sprang faktiskt för jag var sen) till gymmet. Galenskap, skulle vissa säga. För cirka en månad sedan hade jag varit en av dem. =oP Men nu jävlar. Nu känner jag att kroppen börjar orka mer. Fast anledningen till detta pass var nog mer mitt dåliga samvete över att jag inte varit på gymmet på två dagar, innan idag.

Hade jag inte gått till gymmet hade jag förmodligen sovit än. Och när jag vaknat hade jag känt mig mindre bra. Men nu är jag uppe och allert! En dusch på det och sedan lunch. I eftermiddag blir det jul shopping. (ÅNGEST)

Kommentarer
Postat av: krickan

Jobbigt jobbigt, blir svettig vara av att läsa om det :) Men du är duktig och jag är imponerad av dig Moa!! Puss o Kramar

2009-12-14 @ 09:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0