Christmas feeling

Not at all! Men jag klagar inte. Gillar ju som sagt inte julen. Åker med familjen till Wahiki island imorgon. Ska hänga där med Nickys släkt. Det ska faktiskt bli mysigt. Umgicks med en hel hög av släktingar idag. Det var riktigt trevligt. Först åkte vi, Nicky, barnen, Cathrin (N:s syster) och hennes barn, till några i ett gigantiskt hus och pool. Suft som fan! Senare på kvällen åkte vi alla till Aucklan domain och hade middag-picnic i parken. Eller ja, vi beställde fish and chips. Vi var kanske runt 20 pers. Kul hade vi.

Jag måste plugga på mer om Sverige. Hatar när folk frågar massa saker som jag inte kan svara på. "I'm swedish, but I'm not that swedish", brukar jag svara. Och det är till en viss del sant. Jag äter inte sill, spelar inte kubb, hatar snaps, gillar inte kräftor, hatar julen och kastar mig inte ut på morgonen så fort solen är framme. Men som sagt, lite mer borde jag veta om mitt fantastiska hemland. Jo, för det är faktiskt fantastiskt! Speciellt när man är bortrest. Har ni tänkt på det? Det finns inget land som är bättre än Sverige, när man inte är i Sverige. Förstår ni hur jag menar? Man propagerar ju alltid för sitt land när man är i utlandet. Iallafall gör jag det. Skulle faktiskt vilja påstå att jag skulle göra ett jävligt bra jobb som kungen. ;o) Well, jag kan iallafall skilja på Arboga och Örebro!

Fast det var egentligen inte det jag ville ha sagt. Utan idag när vi var i domainen och folk fick höra att jag är ifrån Sverige så började de prata om "The girl with the dragon tattoo". "Hmm...", sa jag, " I heard about it". Sen började de prata om författaren. Då förstod jag att han var svensk. Och att jag och Genna faktiskt haft en diskussion om honom innan. Den filmen "The girl..." har tydligen kommit ut på bio. "But you have it in swedish, don't you". Och jag kom precis på vilken film det var de pratade om. "Men som hatar kvinnor". De gör tydligen samma sak med översättningar the other way around. Inte bara svenne bananer som kommer på en helt annan titel på filmen än orginalspråket. Sen kom det stora testet. "What's the name of the writer?"
GAAH!! Fråga någon annan. Inte mig. "Larsson, something?", sa någon med engelsk accent. "Yeeh, something like that, maybe Stig?", svarade jag. Så ni som vet. Gissade jag rätt? Är det Stig Larsson han heter? Snälla säg att jag hade rätt. Pappa? Jonas? Ni vet!

Jaja... Det var väl bara det jag hade att uppdatera er med. Nu lär ni inte höra något på ett tag. Ska som sagt bort och är tillbaka en annan dag. Vet dock inte vilken.

God Jul till er alla!


Kommentarer
Postat av: Allan

Jomenvisst hette han så.Det skrivs i tidningarna här då och då om arvet bl.a.Sambon blev utan,de hade inget skrivet när han dog.

22 milj.böcker sålda och filmerna, det handlar om mycket pengar.

Jag gillade böckerna.

2009-12-23 @ 13:36:32
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Ja de visste t.o.m ja : ) Bra att du har det mysigt igen, har tänkt på dsig så mycket. Har varit hos Dagny igen och har inte varit inne på duttan. Puss må så gott.

2009-12-24 @ 00:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0