Försvunna skor

Jag blir så jävla irriterad. Varje gång (iallafall varannan) jag hämtar F på kindy vet hon aldrig vart sina skor är. Jag har sagt åt henne minst 50 gånger att hålla reda på vart hon tar av sig dem.
"But Moa, sometimes I don't have a very good memory." Neeeej! Men säger du det? Det är därför du ska lägga dem på ett och samma ställe, jämt! Som till exempel i sko-korgen, eller varför inte vid de andra kläderna? Jag vet, hon är fyra år, men det är iallafall irriterande. En gång hittade jag dem under alla kuddar i kudd-hörnan, en annan i bok hörnan, en tredje bland lekskorna. Jag ska fan limma fast skorna på fötterna på ungen.

Idag letade vi (mest bara jag) i 20 minuter. Det är frustrerande! Till sist gav jag upp. Hon fick gå hem med en sko. Jag skiter it. Jag blir så arg. Jag sa åt henne på vägen till bilen: "Tomorrow you do nothing else apart from looking after your shoe. You'r not allowed to play until you find it!" Hon svarade okej, men jag är ganska säker på att det är jag som får springa och krypa och leta efter den där jävla skon imorgon, som någon annan fågel, fisk eller mitemellan fucking lek.

Inte nog med det. När vi senare på dagen skulle hämta Max så börjar hon bråka om att hon vill ha på sina "för små skor", ett par rosa som hon nu mera bara har till dress up, just för att de är för små. Varpå jag svarar nej. Men då ville hon såklart ha sina gendals (flipflop). Då log jag lite hånfullt och sa: "Well, to bad you just got one of them now, so you can't wear them." Hon började såklart grina. Livet är tufft när man är fyra, förstår jag. Hur som. Till slut fick jag henne att ta på sig ett par andra skor. Och vad händer på skolan tror ni?

Max hittar inte sina skor! Ja, det är ju så man blir gråhårig. Men i hans fall måste det varit någon annan som tagit fel skor. Ja, så även han fick gå hem (till bilen) barfota. Jag sa till dem båda med varnande röst (med tillhörande min) att det är bäst för dem att de hittat sina skor tills jag kommer och hämtar dem imorgon.

Kommentarer
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Hej Moa! Du måste skriva om att inte mammi kommer å pappa. Du är väll ledsen för de : ( Eller! Puss

2009-12-16 @ 09:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0