Gloria

Måste bara skriva några rader om våran fantastiska städerska. Hon är alltid så trevlig, glad och pratglad. Idag babblade hon på om när mina föräldrar ska komma hit. Om att jag måste hitta på något trevligt med dem och yada yada... Jag orkade inte lyssna så noga. Detta var när jag precis kommit hem ifrån gymmet och käkade lunch. Senare efter jag duschat och fixat mig för att åka iväg, vinkar jag bara till henne och säger "see ya". Hon kommer självklart ut och  pratar lite till.
–All the best, avslutar hon med, som alltid.
– You too, säger jag och ska precis kila vidare.
– Oh Moa, you look cool.
Haha... Så söt. Ja, prata är hon bra på. Och hon är så skön, för hon bryr sig liksom inte om det hon egentligen ska göra när hon väl är inne i sina berättelser eller historier. Som förra gången hon var här började hon berätta en historia för Frankie. Och senare säger hon till mig.

– Oh, I didn't put out the laundry. I would have, but I'm talking to much so now I don't have time.
Eeh... ja, det gör du. Men visst jag kan väl hänga upp den då!

Idag när jag berättade för Frankie vad Gloria hade sagt till mig, om att jag look cool, sa hon; "You look like a rock star!" Ni kan väl förstå att jag inte har någon hemlängtan här ifrån. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0