Hurtig, envis, stark?

Eller bara jävligt korkad??

Var på Megadanz passet nu ikväll. Kul som fan! Som alltid. När jag var påväg hem, i ösregnet, fick jag för mig att jag bara snabbt skulle byta skor och sen ut och springa. Sagt (tänkt) och gjort! Tänkte ta rundan förbi St Lukes, upp på Balmoral rd och sedan in vid Sandringham rd. Jag försökte gå/springa som min tränare sagt åt mig att göra (iallafall på bandet); gå två minuter springa/jogga en. Det funkade väl sådär. Jag anpassar mig bättre till låtarna som spelas i min iPod. Och självklart, när jag var så motiverad, så slutar iPoden fungera! Vet inte om den blivit vattenskadad. Hoppas inte! Den stängdes av och så gick det inte att byta låt när jag fick igång den. Men sen såg jag att lampan blinkade orange, så hoppas på att det funkar som det ska när jag laddat den. Hoppas!

Fast å andra sidan var det väl lika bra då jag knappt kunde andas. Har ni sprungit och försökt andas genom ett sugrör någon gång? Så kändes det för mig idag. Jävlar vad min astma gjorde sig påmind. Men envis som man är så lubbade jag på ändå. När jag väl stannade kändes det som att bröstkorgen skulle explodera. Smärta säger jag bara. Varje gång detta händer mig tänker jag bara; "Rätt åt mig egentligen. Börjar man röka som 13-åring får man fan skylla sig själv". Och så är det ju. Jag började "feströka" när jag var 13 (högstadiet). Var väl rökare på heltid när jag var cirka 15. Slutade när jag började gymnasiet, för att sen börja igen innan jag tog studenten. Sen har jag väl mer eller mindre rökt sen dess, med diverse uppehåll. Nu feströker jag bara igen! Fast astman skiter ju i om det är fest eller inte. Jag skulle väl dock säga att det är ganska rättvist att jag har astma.

Idag har det, som sagt, varit jävligt regnit. Jag har blivit så pass kiwi att jag går i flipflops ändå. Man blir ju ändå blöt om fötterna vilket som, så orka bry sig. Körde bil barfota gjorde jag också. Och när vi skulle till simningen orkade jag inte ens bothered att ta på mig flippsen, så jag gick barfota i pölarna. Jag gillar min slackiga sida, easy going. Hakuna Matata-stilen lite sådär.

Måste bara berätta, än en gång, om mitt fantastiska inflytande på barnen. Dagens skiva i bilen har varit tAKiDAs The Darker Instinct, har nog kommit fram till att min älsklings låt är Deadlock. Så ja, den har gått på repeat, och nu är det även barnens favoritlåt. Jag har även pluggat bandmedlemmar med Frankie. Vi hade lite dötid i bilen, så varför inte? Jag berättade vad de heter och vem som spelar vad. Berättade även om Roberts fru Susanne, och att de hade två barn (eftersom vi mer eller mindre bott grannar). Frankies intresse fastnade av någon anledning vid Susanne. Hon förstod inte riktigt innebörden med att vara någons wife.

–But Moa, what is the wife doing? Is she singing as well?

– You know your mum is your dads wife. They are married, just as Robert and hes wife, Susanne, förklarade jag.

–So what is she doing?

–I don't acually know what she is doing. Prob. working with something else.

– Ah ok. Or maybe she's just making bread.

Haha... Hon är ju för härlig den där ungen. Ja, de bor ju i för sig i Norrland, så man vet ju inte. Kvinnorna är mer husliga där har jag fått för mig.

Nu ska jag duscha. Sen ska jag nog faktiskt läsa lite bok. Ha det gott - slickepott!



Kommentarer
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Moa, du är galen! Håller du på att försvinna också? Puss på dig, din galna tjej : )

2009-12-02 @ 18:49:13
Postat av: Lillasyster :)<3

Hahah frankie gjorde min kväll, fy fan va kul :D

Deadlock är tims favvo också :D <3

2009-12-02 @ 20:37:29
Postat av: Moa..

Nej mammi, än ser jag ut som vanligt. ;o)



Haha... Elin, jag vet. Hon e helt sjukt rolig ibland. =O) Ah Deadlock e bra den. =oD Vilken e din favvo då??



Puss på er finaste!

2009-12-02 @ 21:09:33
Postat av: Mimmi

Åh, haha, det är så kul att läsa om hur envis du är :)



Och efter så lång tid här, bryr man sig knappt längre om när det regnar. Tänk att jag funderade på att skaffa gummistövlar för ett tag sedan när det regnade så mycket, inte kiwi alls ju! :P

2009-12-03 @ 21:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0