No circus in New Zealand

Jag och barnen satt och prata i bilen påväg till skolan och kindy. Frankie berättade om någont cirkusnummer hon sett på tv.

– Have you ever been to a real circus, frågar jag. Båda barnen svarade; "Nooo", i kör.

Varför inte det tänkte jag först. Och så tänkte jag till. Klart att de inte har, de bor på en ö så långt bort ifrån resten av världen man kan komma. Tror inte att en cirkus skulle ta alla sina djur, acrobater och clowner och sätta sig på ett flyg för att komma hit. Och de lär ju inte ha en NZ cirkus som bara åker runt här på NZ. Jag blev jätte ledsen när jag tänkte på det faktiskt. Nästan så att jag fick tårar i ögonen!

– You guys must come to Sweden, and I will take you to the circus, sa jag till dem. Och Frankie svarade; "All right!"

Jag älskade cirkus när jag var liten. Och gör fortfarande faktiskt. Dock var det sjukt lände sen jag var på en. Måste åtgärdas när jag kommer hem till Sverige igen. Någon som är keen på att följa med?

Undrar om de har cirkus i Englend? Det är ju också en ö, men på något vis får jag för mig att de har cirkus ändå. Någon som vet? Hur är det med alla dessa ö-länder, har dem cirkus?

Kommentarer
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Jaaa!!! Jag vill följa med, fast jag irriterar mig på en del hästskötare. Får väll välja en bra cirkus : )

2009-12-15 @ 09:51:58
Postat av: Moa..

Ja, come on mammi! Lets go till en as bra cirkus. =O)

2009-12-15 @ 11:56:48
Postat av: Mills

Jag ska lätt haka på ska kolla upp redan nu vart man kan hitta ett program för när dom kommer på besök i närheten =)

2009-12-21 @ 22:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0