With a smell of Jasmine

Man kan inte annat än älska livet just nu. Vi pratade om det idag när vi låg och guppade i Emelies (red head) pool. Jag var ledig fram till 13.30, Josefine hade Will och Em hade Tatiana.
– Livet är bra härligt ibland, sa jag.
– Ja, tänkt att det här är vårat jobb, sa någon av de andra.
Senare kom även Genna och tog ett litet dopp. Solen sken, barnen var glada poolen var varm (nästan lite för varm). När jag kom hem fyllde jag upp en plasn snäcka (väldigt stor sådan) med vatten som Frankie kunde plaska i. Sedan satt jag där i solskenet medans hon lekte i vattnet.

Igår var jag ledig och hängde inne i stan med Linnea. Fan vad vi gick igår, först gick jag in till stan, sedan gick vi hem till mig och senare på kvällen gick vi hem till Jossan. Hemma hos Jossan var det kalas. 16 personer, bbq och sparkling wine. Ja, livet är härligt på Nya Zeeland vill jag lova. Det var Jossans b-day igår, för er som inte visste. Hon fick en "spa-upplevelse" av oss tjejer. Ansikts behandling, rygg massage och någon fotgrej också. En hel lyckad kväll var det. Jag tyckte att det var så trevligt så jag inte ens åkte hem, sov över hos Jossan.

Imorgon är jag också ledig på förmiddagen. Tänkte väl dra till gymmet en sväng, då jag inte varit där idag (!), sedan blir det väl häng i solen i vanlig ordning. Jävlar vilken träningsvärk jag har då. Gick på ett body pump pass i går och idag känns det ju verkligen vilka muskler man använt. Ass:et! Känns skönt ändå.

Det är varmt nu, jätte varmt! Jag har mitt badrumsfönster öppet hela tiden. Och vet ni vad vi har utanför? Jasmine blommor. De klättrar så vackert längst väggen på kinot, och doftar. Doftar ljuvligt in till mitt badrum. Det får mig att tänka på Palestina. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0