Fredag den 13de!

Ja, vad säger ni? Är ni skrockfulla? Själv har jag aldrig märkt av att det skulle vara något förbannande över fredag den 13de. Vad är egentligen "grejen" med den här dagen? Är det någon som vet det? Varför sägs det vara en otursdag? Jag tror då inte på det. Tycker den här dagen verkar alla gånger bättre än alla hjärtans dag. Den finns ju bara till för att folk ska spendera pengar. Om du har någon speciell som du bryr dig om, eller varför inte familj och vänner, behöver inte bara vara en käresta, varför inte visa det alla dagar? Varför ska man köpa choklad, presenter, äta dyra (eller billiga) middagar just på alla hjärtans dag? Och vem kom för övrigt på denna dumma idé?
Nej jag bojkottade den här alla hjärtans dag i ren protest med att boka in mig på helgpasset på jobbet. Efter det ska jag åka hem till min syster och "fira" med min systers hundar och katten. Djur är ju iförsig det jag älskar mest (ja, jag gillar djur mer än människor) så det blir ju perfekt att fira med dem. =o)

Just det apropå det här med skrockfullhet. Hur kommer det sig att man tror på vissa saker men inte andra? Som det här med fullmåne. Jag kan tycka att jag sover sämre när det är det. Dock sover jag ju inte så mycket överhuvudtaget om nätterna längre, men då jag gjorde det. Men jag är inte ett dugg orolig över fredag den 13de.
Okej, med risk för att bli mobbad, men jag tror på "spöken", kan tillochmed få känslan av att dem är i närheten av mig ibland. Vill inte gå in djupare i detaljer om det. Helt plötsligt får man väl åka gummibuss till ett "hotell" med galler för fönstren om man säger för mycket. Men jag tror ju inte på tomten, jag tror inte på näcken och inte på, hmm vad är det dom heter? De vackra kvinnorna i skogen som lurar männen och när de kramar om dem så har dem typ ett hål i ryggen och så försvinner männen. (Ojoj, snart tutar bussen utanför.) Dom tror jag inte på. Skulle dock kanske vara praktiskt om de fanns. Hehe... Gud tror jag inte på, men ändå skulle jag aldrig kunna bränna/slänga/ behandla en Bibel illa. Jag känner mig på något sätt "helig" i kyrkan, men jag tror inte ett dugg på det som sägs där.

Egentligen vet jag inte vart jag vill komma med de här argumenten. Har väl helt enkelt för mycket tankar i huvudet ibland. En del grubblar om killar (och andra onödiga ting) och jag grubblar om Gud, tomten och spöken. Bara en liiten fundering till. Hur många som bloggar tror ni döpt sitt inlägg denna dag till just, fredag den 13de?
Mååånga tror jag.

Kommentarer
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Men Moa! Du tror väl på Mammi och tycker om mig oxå fast jag inte är... ett djur!

2009-02-17 @ 13:13:37
URL: http://yvonneoscarsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0