Kaos måndag

Det har varit helt kaos på jobbet idag. Jag har sprungit som en skållad råtta. "Jaha, och hur springer dom då", tänker ni. Det ska jag förklara. Ungefär så som jag sprang idag. =oP
Idag, eller snarare igår, bestämde jag mig för att starta mitt "nya liv". Slutade röka idag. Tror jag iallafall, får se hur länge det håller i sig, blir ju fest i helgen. Så ska jag bli smal också. Beställde en träningsboll, tror den kallas coreboll, som man kan träna rygg och diverse andra kroppsdelar med. Vi har en sådan på jobbet men den brukar jag mest studsa runt med och kasta på folk. Tror bestämt att jag lagt upp en bild på den här tidigare.
Grunden till denna förändrig var en tidning jag hittade på jobbet. Någonting i stil med "kropp och hälsa" kan den ha hetet. Där stod det om vilka idrottssportet som var mest effektiva. Skidåkning var det som man tränade mest muskler på att utföra och även kondition. "Perfekt", tänkte jag och ringde direkt upp pappa och fråga om han hade några. Ska iväg ock ta en titt i hans källare vid senare tillfälle och se om jag hittar några som passar mig. Annars så fyller jag ju år på lördag *blink blink*.

Eftersom Camilla tjatat om att hon så gärna vill åka skridskor så fixade jag även det. Lillebror spelar hockey och växer så det knakar. "Han måste ju ha några han växt ur", tänkte jag. Och mycket riktigt. Jag hittade ett par i garaget och inte nog med det. När lillebror kom hem så trollade han fram ett par till. Så nu ska grillorna åka med Jonas och Tim till ishallen imorgon för slipning. Sen jävlar ska det åkas skridskor. Eller hur Camilla?!

Imorgon ska jag åka med Elin och Emma till Märsta och hämta Emmie och Abbe på skolan och förskolan. Sedan tänkte jag att vi ska åka lite pulka. Det är också träning faktiskt. Den "sporten" fanns också med i tidningen jag läste. Yoga ska jag också pröva på. Skrev ut lite övningar från nätet, får se hur bra de går. Tror dock att jag kommer ledsna på det ganska fort. Vad finns det annars man kan göra då? Ut och gå, rida, mocka hästskit,. Min lillebror föreslog cykling men jag tror jag passar på den. Klättra i träd är ju roligt, och säkert bra för arm och benmuskler, dock lite jobbigt med snöiga och hala grenar kanske. Har du, ni, någon du känner några bra förslag?

Jag vet att jag skrev att jag säkert skulle skriva om förra helgens bravader. Jag tror jag ljög. Det känns lite avlägset nu. Lovar dock att jag ska skriva om nästa helg. Ska på "dildoparty", så fyller jag ju år också. =o)

Nu ska jag nog skalla kudden. Har en lång dag framför mig imorgon.
Se upp i backen...

Kommentarer
Postat av: krickan

kul med skridskor :) ja ska skaffa ett par och åka lite jag också tror jag :D Kuk att du ska börja träna,har dock inget bra förslag :S din rygg ,hur går det med den? går det att träna bort det som gör ont i den tro? dildoparty låter suft!!! Sen att det är din födelsedag är ju ännu suftare :) ska ringa och tacka dig och säga grattis då. skalla kudden...sååå roligt :D haha!!!

2009-02-17 @ 05:08:46
Postat av: Moa..

Ja, vi får se hur kul jag tycket det e efter fem minuter. Hehe...Kuk att jag ska träna?? Du kanske menar kul. =oP Nej, de onda i min rygg går nog inte att träna bort och jag börjar även oroa mig mer å mer för mina handleder. =o(

Hmm... Va ska du tacka mig för?

Och för övrigt. De e suft att du använder mitt uttryck suft. ;o)

2009-02-17 @ 10:47:08
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Suft! Att det är bra träning med att hämta ved oxå! Armar hävning, knäböjning, ryggstyrka,å hejåhå rulla skottkäran på! Dammsuga 'är ju oxå bra träning : ) Tänk va ja kan bidra med mycket Puss/ mammi.

2009-02-17 @ 13:22:46
URL: http://yvonneoscarsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0