Ridtur i solskenet

Var så härligt att ge sig ut och rida idag. Solen sken och det var snö på marken, inte is, så man behövde inte sitta på helspänn och vara rädd för att hästarna skulle halka. Hassel var snäll också, försökte inte kasta av mig en enda gång. Fast de hade iförsig redan busat av sig i hagen. Jäklar vad de sprang runt när jag och Camilla skulle hämta in dom. När vi väl fått upp dom mot stallet så vågade de inte gå in för att Omega, Camillas hund, var där inne, så de drog igenom tråden och sprang iväg. Tack och lov var de så dumma och drog in i en annan hage. Jag kan gärna ta det, att få jaga hästarna lite innan vi ger oss iväg på ridtur, bara jag får sitta kvar i sadeln sen när vi är ute. Kanske blir en ridtur på måndag också.

Kan ni gissa vem som fyller år idag?
Nej, jag tänker inte säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0