Ilska

Nu blir jag sådär arg, ledsen och hatisk igen. Jag vill bara skrika, gråta och slå på en och samma gång. I vissa fall gör jag någonting av det också. Ja, det handlar om Gaza igen. Det är ungefär det jag lägger ner all min energi på just nu. Jag läser och blir arg. Ska även denna dag lägga in ett stycke ur en artikel från dn.se.

Israel och Unrwa har länge haft en minst sagt ansträngd relation. Premiärminister Ehud Olmert beklagade attacken mot FN-anläggningen men sade att palestinier hade skjutit från platsen - något som förnekas av Unrwa.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=873998

Hur länge ska de skylla på att palestinierna och Hamas skjutit ifrån något ställe de bestämmer sig för att bomba? Troligt att de gömmer sig i en FN-anläggning och skjuter därifrån. Är det bara jag som märkt det eller har ni också märkt att det är mytomanvarning på Israel?

Såg för övrigt att man kan skänka pengar till Gaza via Röda korset nu. Missade dock vad det var för nummer. =o( Man kunde skicka 50 kronor via mobilen. Jag ska lätt skicka när reklamen kommer igen. Ska fylla på mobilen direkt och vänta. Synd bara att israelerna bombar den hjälp palestinierna får. Men jag kommer iallafall skicka. Hoppas bara att alla pengar går oavkortat till hjälp i Gaza. De behöver all hjälp de kan få!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0