Snart 1000 döda!

Hur länge ska massakern få hålla på? I går läste jag bland annat, på DN.se, att Hamas var redo att förhandla. Idag läser jag att dödsiffran ökar och Damarks stadsminister tar parti för Israel, med citatet "Hamas började". Vilken jävla idiot! Personligen vet jag inte "vem" som började men inte fan har man rätten att döda 1000 personer oavsätt vem som började!
Jag har själv varit i Palestina (dock inte i Gaza) och sett hur palestinierna blir behandlade av den Israeliska armén. Palestinierna har ju inga som helst rättigheter jämtemot dem. Så fort Irsaelerna kommer in med sina jeepar i Palestina måste palestinska poliser lämna gatan. Israelerna kan göra precis som de vill. Det äcklar mig och gör mig jävligt förbannad!
Var och gjorde ett reportage om en palestinsk fotbollsförening när jag var där. De visade upp sin fina fotbollsplan som de fått bidrag (av UEFA tror jag det var) att bygga. Deras problem är att det ligger israelsika bosättningar en bit därifrån så två spelare hade blivit skjutna på plan. Varför? Ja, vem vet? Det kanske är någon nationalsport Israel har: "pricka palestin". Den första spelaren som sköts dog den andra blev skjuten i benet och slutade spela fotboll.

Såg ett videoklipp på Facebook med ett litet sönderbränt palestinskt barn. Helt kolsvart var det och benen var borta. Och alla dessa bilder! Världen VAKNA! Kan vi göra någonting kanske?

Jaha... Min vardag känns relativt orellevant. Men för er som vill veta har jag mest tagit det lugnt. Passar fortfarande lill-Moa och är just nu hemma hos min syster med henne och Tove. Igår var jag hemma hos Andreas. Tog med Moa dit en sväng och jäklar vad katterna blev rädda. Otto hoppade upp i vardagsrums fönstret och gömde sig bakom gardinen. Pelle var dock lite intresserad och kom fram stundvis och kollade läget. Han jagade tillochmed Moa lite. Tror Otto hatade mig där ett tag men när jag senare kom tillbaka utan Moa var han kelig som vanligt. Ska lägga upp lite bilder på min Bilddagbok när jag kommer hem. Tog lite kort på Otto när han gömde sig, han är ju så söt, och på Pelle under bordet.

Nu ska jag återgå till min läsning och hat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0