ARCH ENEMY

Inget band jag lyssnar sådär as mycket på. Har några låter med dem. Idag fick jag mig två överraskningar. Sitter (som oftast) på Facebook och på höger sida ser jag en reklam. "The Swedish death metal band is coming to New Zealand", eller något i den stilen står det. "Cool", tänker jag, vad är det för band tro? Kollar upp det och det är dom! Jag hade ingen aning om att de är ifrån Sverige. Jag tycker att det är så jävla coolt att deras sångare är en kvinna som growlar (hon dock ifrån Tyskland). Jag vill också kunna det! Kul att de kommer hit också, då behöver man inte skämmas lika mycket över Bashunter längre. Han är känd i NZ. Kan ni fatta det?! Jag blev nästan jätte förbannad när jag kom hit, TILL ANDRA SIDAN KLOTET, och får höra Bashunter på radion. Hur fan kan han blivit så känd? Det är han och ABBA liksom. Men nu när Arch Enemy också kommer hit så känns det bättre. Då kan jag iallafall säga. "Well we have Bashunter, sorry about that. But we also have these cool guys with a woman whos growling. How cool is'nt that DUDE?!"

Har dock ett litet problem här nu då. Jag vill ju självklart gå på konserten. Där kommer det ju definitivt vara långhåriga, tatuerade och kanske eventuellt piercade killar. ;o) Yeey! Problemet då? Ja vem fan ska jag ta med mig? Finns inte någon på denna ö som jag känner som skulle gå på en sådan konsert. Tror de hellre skulle dö faktiskt. Ne det blir väl till att ut och härja och jaga metal-polare. Men vart finns dem? Jag har hittat ETT rockhak i stan och där spelar det typ bara ny "rock" om man ens kan kalla det det.

En sak som stör mig är: Varför har inte In Flames lyckats slå igenom här? De är ju typ kända överallt annars i världen. Om de lyckas innan jag åker härifrån och kommer hit. Då ska jag gå runt och skrika på gator och torg med en stor affisch på bandet. "I'm from Sweden like these guys!"
Det värsta med Bashunder grejen är att folk här tror ju att vi i Sverige gillar honom. Jag känner ingen som gillar Bashunter. Och om jag gör det så är jag lyckligt ovetande av det. Så säg inget till mig, kan hända att jag måste säga upp kontakten då.

Mer metal åt folket i NZ, gärna svenska band. Då kanske man kan stå för att man är svensk. Bashunter har gjort så att jag gärna lämnar ute den detaljen. =oP

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej igen!

Menar du Busshunter som gör Camilla, Boten Anna osv?

Men hur kan de vara poppis på NZ??? Sjunger inte de typ bara på svenska? Är ledsen att behöva säga det, men jag gilla faktiskt Camilla-låten! Tänker på Angelica då. Ja Boten Anna gillade typ halva Sverige när den kom. Puss på dig!!/ Syrran

2009-07-25 @ 12:24:03
Postat av: Moa - till Lina

Ja jag menar han, den menlösa saten. =oP Ne han sjunger ju sina mupplåtar även på engelska.

Puss pusspå sig systeryster. Du får bli ett undantag. =OP

2009-07-26 @ 11:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0