Barbie

Idag har jag och F lekt med barbies halva dagen känns det som. Jag kommer ihåg att jag älskade det när jag var liten (och gjorde det länge) tyvärr har jag inte kvar den passionen längre. Det jag gör nu är flätar deras hår, byter kläder (när F ber mig göra det) och svarar om F's barbie "pratar" med mig/min barbie. Jag hade sjukt mycket barbies kommer jag ihåg och hästar, och bilar, och hus och jag vet inte vad. F har bara tre blonda (så tråkigt), en med krulligt hår och ingen Ken docka. Ändå är det alltid någon av hennes barbies som ska gifta sig varje gång vi leker. Med vem frågar jag då! Hennes boyfriend, svarar F. A pretending one. Funderar på att köpa henne en killbarbie, men det sluter väl med att de börjar pussas och ha sig. Känner inte att jag vill bära ansvaret för det. Haha! Har redan gjort bort mig med att "presentera" Barbie låten för henne. "Come on Barbie, lets go party", gick hon och sjöng en hel dag. Hennes pappa undrade vart hon hört den.  The bad bad nanny hade varit i farten igen. Men jag skyller allt på Mimmi faktiskt! Det var hon som pratade om den på tågresan vi gjorde förut.

Annars händer det väl inte allt för mycket här. Har varit ledig ett tag under dagen idag, sedan satt jag barnvakt på kvällen. Lilla luringen M försöker alltid få vara vaken längre när jag lägger dem. Eller han kommer snarare upp igen efter jag lagt dem. Ikväll kom han upp jävligt olägligt. Jag hade precis hittat chips i skafferiet, greppat en näve och satt mig i soffan för att äta upp dem. Jag ser M på andra sidan rutan av dörren. Jävlar! tänkte jag och la chipsen i knät och la en kudde över. Trodde att han bara skulle säga att han skulle på toa. Icke! Han hade inte fått sin juce. Jävlar! tänkte jag igen, ännu högre denna gång. Hmm... Kan du ta ut den, frågade jag honom för att få lite mer betänketid. Jag kastade chipsen i soffan och la kudden över dem. BAD BAD nanny! M försökte ju självklart få vara uppe ett tag, men jag sa åt honom att dricka upp fort. Sedan blev det att gå och lägga honom igen. Sen var det bara att dammsuga soffan!

Ibland lyckas man jävligt bra, ibland mindre bra.
Godnatt världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0